Evenement

Ontbijtsessie: Modellenboek Workshop (09 januari 2025)

Publicatiedatum: 09 | 10 | 2024
Delen:
  • Datum:09 January 2025
  • Tijd:9:15 – 12:30
  • Locatie:Roeterseilandcampus, C10.20 (Gebouw C), Nieuwe Achtergracht 166, 1018 WV Amsterdam

Op donderdag 9 januari organiseert SWOCC een interactieve Modellenboek workshop over merkmanagement modellen met als thema: ‘de zin en onzin van merkmanagement modellen’. Merkmanagement modellen zitten op het raakvlak van theorie en praktijk. Maar hoe kunnen ze ons daadwerkelijk helpen om onze inzichten te verscherpen? En hoe passen we deze wetenschappelijke kennis effectief toe in de praktijk?  

Heb jij specifieke vragen over het toepassen van merkmodellen in jouw organisatie? Waar loop je tegenaan in jouw organisatie bij de toepassing van theorie in de praktijk? Waarom zou je merkmanagement modellen moeten inzetten in jouw organisatie of waarom juist niet? En waar dien je rekening mee te houden bij de toepassing van merkmodellen? 

Om de Modellenboek workshop zo relevant mogelijk te maken, nodigen we je uit om vooraf je vragen in te sturen! Jouw input vormt een belangrijk onderdeel van de discussie en helpt ons om in te spelen op de thema’s die voor jou het meest van belang zijn. Mis deze kans niet om je kennis over merkmanagement te verdiepen en praktisch toepasbare inzichten te verkrijgen! 

Piet Hein Coebergh lanceerde met SWOCC in september 2024 de nieuwe rubriek Model van de Maand, waarin merkprofessionals hun favoriete merkmanagementmodellen kunnen voorstellen en daarover kort worden geïnterviewd. Heb jij een model dat je regelmatig gebruikt en nuttig vindt voor anderen? Laat het ons weten! Stuur een e-mail naar info@swocc.nl en wij werken jouw bijdrage graag verder met je uit. 

VOOR WIE IS DEZE BIJEENKOMST? 

Dit evenement is voor SWOCC begunstigers die meer willen weten over merkmanagement modellen.

Geen begunstiger?

We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Bekijk hier de mogelijkheden om begunstiger te worden, of mail naar info@swocc.nl.

Programma

8:45 – 9:15 Inloop

9:15 – 10:00 Piet Hein Coebergh (Universiteit van Amsterdam, Coebergh Communicatie & PR)
Tijdens deze workshop neemt Piet Hein Coebergh, auteur van Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie, ons mee in op de mogelijkheden van wetenschappelijke kennis voor de praktijk. Hoe kunnen merkmodellen ons ondersteunen bij het maken van strategische keuzes? Wat weten we eigenlijk van merkmanagement modellen en hoe kun je deze modellen inzetten in je dagelijkse werk?  

10:00 – 10:15 Pauze

10:15 – 11:00 Menno van der Steen (SilverLabs) 
Vervolgens geeft Menno van der Steen zijn visie hierop. Wat kun je als marketeer met wetenschappelijke kennis? Waarom gebruiken we merkmodellen soms wel, maar vaak ook juist te weinig? Welke modellen zijn het best toepasbaar in de praktijk? En hoe zorg je ervoor dat je ze optimaal inzet in je marketingactiviteiten?

11:00 – 11:15 Pauze  

11:15 – 12:15 Interactief gedeelte met persoonlijke vragen
Na de presentaties van Piet Hein en Menno gaan we in gesprek met de deelnemers. Heb jij specifieke vragen over het toepassen van merkmodellen in jouw organisatie? Waar loop je tegenaan in jouw dagelijkse werkzaamheden bij de toepassing van theorie in de praktijk? Waarom zou je merkmanagement modellen moeten inzetten in jouw organisatie of waarom juist niet? En waar dien je rekening mee te houden bij de toepassing van merkmodellen? Om de workshop zo relevant mogelijk te maken, nodigen we je uit om vooraf je vragen in te sturen info@swocc.nl! Jouw input vormt een belangrijk onderdeel van de discussie en helpt ons om in te spelen op de thema’s die voor jou het meest van belang zijn.

Sprekers

 Piet Hein rond bw 

Piet Hein Coebergh – Universiteit van Amsterdam, Coebergh Communicatie & PR

 

Menno van der Steen – SilverLabs

Volg ons op LinkedIn en schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van onze aankondigingen over deze workshop en onze andere evenementen!

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.