- Datum:21 March 2017
- Tijd:13.00-17.30 uur
- Locatie:CREA (UvA) - Nieuwe Achtergracht 170, Amsterdam
Gepersonaliseerde communicatie is in. Door technologische ontwikkelingen groeien de mogelijkheden hiervoor continu. Maar zorgen omtrent privacy liggen op de loer. Hoe beïnvloedt het spanningsveld tussen gepersonaliseerde communicatie en privacyoverwegingen de relatie tussen merk en consument?
Op 21 maart organiseert SWOCC een bijeenkomst waar wetenschappelijk onderzoek en praktijkkennis over gepersonaliseerde communicatie worden gedeeld. Aanleiding is de start van het promotieonderzoek van Joanna Strycharz naar het onderwerp.
Na een korte introductie van het onderwerp, zal vanuit wetenschappelijk en juridisch perspectief worden besproken hoe en waarom consumenten zich beschermen tegen gepersonaliseerde communicatie. Vervolgens is er ruim aandacht voor wetenschappelijke kennis én praktijkvisies over de ‘tipping point’. Wanneer gaat personalisatie te ver en krijgen privacyoverwegingen de overhand? Als afsluiting bediscussiëren we met de aanwezigen de uitdagingen voor de toekomst.
De bijeenkomst is exclusief voor de begunstigers van SWOCC.
Programma
13.00 Ontvangst
13.30 Aanvang programma
17.00 Borrel
Sprekers
Sophie Boerman
Assistant professor Communicatiewetenschap – UvA
Natali Helberger
Hoogleraar informatierecht – Instituut voor informatierecht
Sanne Kruikemeier
Assistant professor Communicatiewetenschap – UvA
Jaime Infante Ferreira
Operations manager – Lead Today
Bianca Anastacia
TOON
Joanna Strycharz
Promovendus – SWOCC/UvA
Download de PDF