Bijeenkomst

Bijeenkomst

SWOCC Bijeenkomst: Influencer Marketing

De afgelopen jaren hebben ‘social influencers’ niet alleen de aandacht getrokken van het publiek, maar vooral ook van bedrijven. Het succes van influencers blijkt onder meer uit het overweldigend aantal volgers, likes, views, retweets, etc. Er valt tegenwoordig dan ook goed brood te verdienen met zulke online activiteiten. Sommige influencers hebben zelfs een celebrity status verkregen. Maar is influencer marketing eigenlijk geschikt voor jouw organisatie?

Het inzetten van social influencers in marketingcampagnes heeft tot positieve resultaten geleid voor merken. Met als gevolg dat merken influencers in hun eigen marketingstrategie op zijn gaan nemen. Echter, voor veel bedrijven is het moeilijk om in te schatten of influencer marketing past bij hun doelstellingen en behoeften.

Of én wanneer is influencer marketing de juiste keuze voor een merk? Wat zijn de positieve en negatieve aspecten van influencer marketing? En hoe verschillen deze van bestaande marketing strategieen zoals word-of mouth, content marketing en celebrity endorsement? Deze en meer vragen zullen op dinsdag 29 mei 2018 worden beantwoord tijdens de boekbespreking over SWOCC publicatie 76 Influenceer Marketing in Crea (Uva, Roeterseilandcampus).

Tijdens de bijeenkomst zullen Tatiana Domingues en Eva van Reijmersdal (beide UvA) een objectief en kritisch beeld schetsen van influencer marketing. Aan de hand van hun bevindingen presenteren ze een handleiding die jouw organisaties hulp biedt in de besluitvorming of influencer marketing aansluit op de behoeften en doelen. Door verschillende perspectieven te bieden, geven ze marketeers en adverteerders de mogelijkheid om een meer gebalanceerd en realistisch beeld te krijgen van de effecten van social influencers.

Naast de boekpresentatie zal de middag worden gevuld met sprekers uit de praktijk. Marit Brugman (Liever Sociaal/DylanHaegens) deelt haar ervaring als influencer. Thijs Sleddering (Unilever) zal onder meer spreken over de campagne die hij leidde voor de lancering van de Magnum pints. En Anneke Schogt (IMA) zal haar ervaring delen als CEO van een influencer marketing agency.

Forbes: Why Are Brands Choosing To Work With Influencers?

 

U leest hier meer over influencers.

 

LET OP: De bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers.

Geen SWOCC begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail naar info@SWOCC.nl

 

Sprekers

Tatiana Domingues en Eva van Reijmersdal
Auteurs SWOCC publicatie 76: Influencer Marketing

Marit Brugman
Influencer & founder Liever Sociaal

Thijs Sleddering
Unilever

Anneke Schogt
IMA

Programma

14.00 Ontvangst
14.30 Aanvang programma
17.00 Borrel

Datum
dinsdag, 29 mei 2018
Tijd
14.00 - 17.00 uur
Locatie
Muziekzaal CREA, Roeterseilandcampus (UvA)
Nieuwe Achtergracht 170,
1018 WV Amsterdam

Alleen voor begunstigers.