nieuws item

UvA-studente Judith Huibers wint SWOCC Scriptieprijs

Publicatiedatum: 10 | 07 | 2013
Delen:

Peeter Verlegh en Judith HuibersJudith Huibers (24) is verkozen tot winnares van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De UvA-studente deed onderzoek naar online reputatiemanagement. Het levert haar 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag zij haar onderzoek 9 september presenteren op het SWOCC Symposium.

 

Met haar onderzoek naar online reputatiemanagement speelt Huibers in op een relevant vraagstuk. Veel organisaties willen immers de dialoog aangaan met hun klanten, maar vragen zich af hoe ze dat precies moeten doen. De scriptie beantwoordt deze vraag: ze kijkt naar de manier waarop bedrijven op Twitter reageren op consumenten en naar de mening van consumenten over de verschillende responsstrategieën.

De in totaal dertien inzendingen kwamen van studenten van de UvA, Erasmus Universiteit Rotterdam en Radboud Universiteit Nijmegen en behandelden een breed scala aan onderwerpen, van onderzoek naar gesponsorde apps tot subliminal advertising. De jury was zeer onder de indruk van het niveau van de ingezonden scripties maar koos Judith Huibers unaniem als winnaar. Voorzitter Peeter Verlegh: “We zijn met name vol lof over de combinatie van de gebruikte onderzoeksmethoden. Het is hierdoor een zeer compleet onderzoek geworden. De bevindingen zijn zowel praktisch relevant als wetenschappelijk vernieuwend. Het onderzoek sluit daarmee nauw aan bij de doelstelling van SWOCC en de SWOCC Scriptieprijs. Daarnaast is het onderzoek degelijk uitgevoerd, goed en helder beschreven en zijn er duidelijke conclusies getrokken.”

Naast Peeter Verlegh bestond de jury dit jaar opnieuw uit vier experts op het gebied van merken en communicatie, afkomstig uit wetenschap en praktijk: Enny Das (Radboud Universiteit Nijmegen), Guda van Noort (UvA), Tijs Timmerman (Heineken) en Majorie Dijkstal (zelfstandig merkstrateeg).

Het is de derde keer op rij dat SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) de wedstrijd organiseert. De winnende scriptie wordt gepresenteerd op het SWOCC Symposium, dat plaatsvindt op 9 september 2013. Judith Huibers zal daar één van de tien sprekers zijn.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.