Bestaande SWOCC-publicaties

Hieronder vind je een lijst met bestaande SWOCC-publicaties. Kijk ook op onze publicaties pagina voor meer informatie per publicatie.

 

Publicatie Titel Auteurs Jaartal
1 Het merk op weg naar de 21ste eeuw M.P. Franzen & M.C. Hoogerbrugge 1996
2 De Reclame Response Matrix M.P. Franzen, C. Goessens & M.C. Hoogerbrugge 1996
3 Tracking M.C. Hoogerbrugge 1996
4 Pretesten M.C. Hoogerbrugge 1997
5 Reclame-irritatie E. Smit, N. Dokter & B. Smith 1997
6 Wear-in en Wear-out W. van Dun & D. Bremer 1997
7 Brand equity G. Franzen 1998
8 Merkrelaties D. Bremer 1998
9 Reclamestrategieën K. Cramer 1998
10 Op zoek naar merkimago M.Y. Bouwman 1998
11 Reclame als zwakke kracht A. Aytug 2000
12 In het kielzog van Giep Franzen B. van den Putte, A. Smit & K. Cramer 1999
13 Reclamemakers aan het woord over reclamestrategieen K. Cramer 1999
14 Effectiviteit van radioreclame J. van As 2000
15 Tussen droom en werkelijkheid T. Sanders 2000
16 Integrated Marketing Communications I. Koppe & D. Zurr 2000
17 Internet Advertising S. de Lange 2001
18 Merkpersoonlijkheid M. van den Berg 2001
19 E-branding: mythe of realiteit? H.J. van der Louw 2001
20 De veranderde brievenbus A. Gilling 2002
21 Merkpersoonlijkheid langs de meetlat E. van den Berge 2002
22 Mediakeuze en reclamestrategie E. Heuvelman, I. Koppe & A. van der Lee 2002
23 Merkimago. Bezint eer gij begint T. Timmerman 2003
24 Aandacht te midden van overvloed E. Olsthoorn 2003
25 Informatie-overvloed. In discussie met de reclamepraktijk E. Olsthoorn 2003
26 Internal Branding: een introductie A. Gilling 2003
27 De logica van likeability M. van den Berg, E. Duijnisveld & E. Smit 2004
28 Consumeren in magere tijden. Aldi jam en Douwe Egberts koffie T. van der Peet 2004
29 Werking van humor in kaart gebracht E. Olsthoorn 2004
30 Een merk als vriend? De relatiemetafoor toegepast op consumenten en merk M. Tolboom 2004
31 In een flits herkend? M. Klerkx & L. van Meurs 2005
32 Stretchen in de supermarkt C. Blom 2005
33 Tracking anno 2005. Aanbod en ontwikkelingen R. van Oosterom 2005
34 Mensen: zij maken het verschil (jubileum drieluik) T. van der Peet 2005
35 Begunstigers: support uit de praktijk (jubileum drieluik) T. van der Peet 2005
36 Onderzoek: kennis als fundament (jubileum drieluik) T. van der Peet 2005
37 The SWOCC book of Brand Management Models G. Franzen 2006
38 Multimediasynergie in reclamecampagnes F. Bronner 2006
39 Geintegreerd merkbeleid. Het wiel van de toekomst A. Gilling 2006
40 Extreme brand makeover. Het proces van rebanding onderzocht R. Peeters 2007
41 Brand Equity and Brand Value. Principles, measurement and management G. Franzen 2007
42 Reclamebriefing. Een goede brief is het halve werk T. van der Peet 2007
43 Sportsponsoring in beeld M. Doets 2008
44 Een scheve schaats. Over de keerzijde van sportsponsoring D. Muntinga 2008
45 Onbewust beinvloed. Hoe reclame werkt zonder dat je het weet én hoe je het meet S. Reus, S. van der Land & M. Moorman 2008
46 Merkdesign. Een ruwe diamant in merkenland R. Peeters 2008
47 Merkoriëntatie als succesrecept I. Voskuyl 2009
48 Moet je horen… Een onderzoek naar de basis van positieve word-of-mouth B. Nihom 2009
49 Brand Portfolio and Brand Architecture Strategies G. Franzen 2009
50 Liber Amicorum voor Giep Franzen M. Hoogerbrugge, M. Moorman, F. van Raaij, E. Smit & R. van de Vorst 2009
51 Mens, Milieu & Meerwaarde. Nut en noodzaak van MVO M. Doets 2010
52 Het succes van idealen. Merkoriëntatie bij goede doelen van organisaties N. Kooiman 2010
53 Wie is bang van fear appeals? Angstprikkels in sociale marketing P. De Pelsmacker 2010
54 Van massa naar mens. Bereiksonderzoek in een veranderende mediawereld D. van Veenendaal & J. Faasse 2010
55 Klantinzicht. Tijd voor een overzicht I. Voskuyl & R. Van Ossenbruggen 2011
56 De gewapende consument D. van Veenendaal, M.L. Fransen & E.G. Smit 2011
57 Eye-cathing S. Boerman 2011
58 Postillon d’amour tussen wetenschap en praktijk / Tien onderzoekslijnen F. Bronner 2011
59 Het organisatiemerk is van iedereen. Samensturende managers, medewerkers en stakeholders P. Verhoeven 2012
60 Medewerkers als merkambassadeurs J. Verhoeven 2012
61 De jonge consument M. Buijzen & E. Roozendaal 2012
62 Crisiscommunicatie: van ramp tot dialoog L. Epping 2012
63 Merkloyaliteit: van routine naar bewust gedrag S. de Bakker 2013
64 Waarden aan het werk J. Verhoeven & C. ter Hoeven 2013
65 De loyale consument J. Eelen 2014
66  Merkbeheer: het merkmanagement van morgen D. Muntinga 2014
67 Impliciet meten is weten? L. Vandeberg 2014
68 Merken in b2b C. Kiksen 2015
69 Webcare: van experimenten naar professionaliseren L. Willemsen & G. van Noort 2015
70 Doelstellingen behalen met contentmarketing C. Liebrecht 2015
71 Mediaorkestratie H. Voorveld 2016
72 Creative Media Advertising M. Meijers, J. Eelen & H. Voorveld 2016
73 Corporate branding and consumers T. Araujo 2017
74 Brand metrics that matter D. Muntinga & S. Bernritter 2017
75 Corporate branding and consumers on social media T. Araujo 2018
76 Influencer Marketing T. Araujo, W. van Zoonen & C. ter Hoeven 2019
77 Automated 1-2-1 Communication T. Araujo,  C. ter Hoeven & W. van Zoonen 2019
78 Hoe medewerkers merken maken J. Verhoeven 2019
79 Gepersonaliseerde Marketingcommunicatie whitepaper J. Strycharz 2020
80 Merkmanagement Modellen: de SWOCC selectie Piet Hein Coebergh 2020
81 Merk als Mens L. Willemsen, A. Kamphuis, E. van Stipdonk 2020
82 Augmented Reality A.R. Smink 2021