In de tweede SWOCC Selectie kwartaaluitgave van 2022 presenteren we vijf samenvattingen van relevante wetenschappelijke studies. Ze bieden inspiratie voor praktische toepassingen in het marketing en communicatievak op het gebied van het uitblijven van marketingcampagnes, gepersonaliseerde reclame, duurzaamheidscommunicatie, influencer reclame en AI-gestuurde reclame.
Inhoud:
Het uitblijven van reclamebestedingen en lange termijn gevolgen hiervan
1. Een merk gaat tijdelijk “op zwart” – wat betekent dit voor de verkoopcijfers?
Consumentenpercepties van gepersonaliseerde advertenties
2. Gepersonaliseerde advertenties – wat weet de consument ervan en hoe beïnvloedt dit gedrag?
Duurzaamheidscommunicatie via bedrijfswebsites
3. Het communiceren van de “triple bottom line“ via bedrijfswebsites
Authenticiteit van social-media- influencers
4. De rol van authenticiteit in influencer reclame
Klandizie verbeteren door kunstmatige intelligentie
5. AI-gestuurde communicatie in de winkel voor betere klandizie