Steeds meer organisaties worden geconfronteerd met onjuiste of misleidende informatie die zich razendsnel verspreidt via sociale media. Deze publicatie biedt communicatieprofessionals heldere inzichten en praktische handvatten om misinformatie tijdig te signaleren, effectief te weerleggen en de reputatie van hun merk te beschermen.
Hoe bepaal je als merk of je moet reageren of niet? Welke reactiestrategieën werken – en welke juist niet? En maakt het uit om welk type misinformatie het gaat?
Deze publicatie biedt antwoord op deze en andere vragen. Een onmisbare gids voor iedereen die strategisch en doeltreffend wil omgaan met de risico’s van misinformatie.
‘Strategisch manoeuvreren bij misinformatie’ is geschreven door Dr. Charlotte van Hooijdonk (Universiteit Utrecht), Dr. Yvette Linders (Radboud Universiteit), Dr. Christine Liebrecht en Dr. Renske van Enschot (Tilburg University), en Dr. Marloes van Moort (Universiteit Utrecht). Dit onderzoeksteam ontving in 2024 de SWOCC Research Grant voor dit project.
Wil je meer weten over misinformatie en hoe je hier effectief mee kunt omgaan? Download dan hieronder de SWOCC-publicatie ‘Strategisch manoeuvreren bij misinformatie’. Nog geen begunstiger? Bekijk hier de mogelijkheden.