rood boekje

Doelstellingen behalen met contentmarketing

Publicatiedatum: 29 | 09 | 2015
Delen:
Publicatie nummer:70
Publicatie auteurs:Christine Liebrecht

 

Contentmarketing ontwikkelt zich als professioneel vakgebied. Nu organisaties grotere budgetten en meer personeel beschikbaar stellen voor contentmarketing, doemt een aantal onvermijdelijke vragen op. Deze vragen worden daarom in deze publicatie beantwoord:

  1. Wat is contentmarketing?
  2. Wat is content?
  3. Welke doelen kun je nastreven met contentmarketing?
  4. Welke content kan in welke hoedanigheid het best ingezet worden om contentmarketing doelstellingen te behalen?

Theoretische onderbouwing
Contentmarketing heeft tot doel informeren zonder direct te willen verkopen. Marketeers dienen dus het financieel gewin niet als doel te stellen bij contentmarketing. Contentmarketing is zowel ontvangergericht, als doelcentrisch en wordt geuit via eigen media. Content kan variƫren in inhoud en vorm, waarin contenttype onderverdeeld wordt in informatief, instructief of vermakelijk. De contentvorm heeft juist betrekking op het format: wordt het statisch (in tekst) of dynamisch (video) gepresenteerd?

Praktische implicaties

  • Als een contentmarketeer algemene doelstellingen wil behalen, dan is informatieve of instructieve content aan te raden.
  • Om pr-doelstellingen te realiseren, is informatieve of vermakelijke content raadzaam. Kies voor het overbrengen de contentvorm die dichtbij de ontvanger staat.
  • Om marketingdoelstellingen te realiseren zijn informatieve, instructieve en vermakelijke content even effectief.

In de publicatie worden in vraag en antwoord vorm concrete adviezen over effectieve contentmarketing gegeven. Wil je meer lezen over de juiste contentmarketing strategie, bestel dan hieronder de publicatie. Nog geen begunstiger? Klik hier voor de mogelijkheden.

Als begunstiger kun je de publicatie bestellen. Log in om de publicatie te bestellen.