persoon

Timon Damen

Timon DamenTimon Damen is Hoofd Strategie bij PHD Nederland, een internationaal communicatienetwerk. Sinds 2023 is hij lid van de Raad van Advies van SWOCC.

“Ik ben gaan werken in de reclame & media omdat ik een passie en interesse heb in merken en mensen met als doel het be├»nvloeden van gedrag. Wat zijn nu de werkelijke beweegredenen van consumenten in keuzeprocessen en hoe kan gedrag effectief be├»nvloed kan worden met communicatie? Daarbij voel ik nu ook de urgentie om mij in te zetten voor een instituut als SWOCC. Door de digitalisering in de afgelopen 10 jaar is de focus verschoven naar korte termijn denken (tactificatie) met als gevolg dat de investeringen op de lange termijn (merk) zijn afgenomen. ROI boven merkgroei dus. Dit heeft significante gevolgen voor de effectiviteit van communicatie. SWOCC heeft het merk-denken hoog in het vaandel staan en blijft onderzoek doen naar de rol van het merk binnen onze industrie. Met een plek in de Raad van Advies van SWOCC wil ik mij daarom graag hard maken voor het merk denken en een brug vormen tussen theorie & praktijk.”

Timon werkte als strateeg bij verschillende reclame- en mediabureaus. Daarnaast is hij betrokken geweest bij enkele start-ups in tech. Sinds 2023 is Timon ook te horen als gastspreker voor de UVA & UVA Academy waarin hij gedragsverandering binnen de consumer journey centraal stelt. Timon wil zich als strateeg blijven in zetten voor merk denken met de mens als uitgangspunt.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.