persoon

Marijke Leliveld

Delen:

Marijke LeliveldMarijke Leliveld is universitair docent bij de vakgroep Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. In 2009 is zij gepromoveerd in de Sociale en Organisatiepsychologie aan de Universiteit Leiden.

In haar onderzoek bestudeert ze de rol van ethiek en moraliteit op consumentengedrag in de brede zin van het woord. Meer specifiek richt ze zich enerzijds op de psychologie van doneren aan goede doelen, samenwerkingen tussen goede doelen en bedrijven, en welke factoren ertoe leiden dat organisaties als hypocriet worden gezien. Anderzijds bestudeert ze wat de rol is van de consument in het verduurzamen van het consumptiegedrag, zoals de acceptatie duurzaam verpakken en het effect van duurzame organisatiestrategieën op de klantbeleving.

In 2013 kreeg ze een Veni-subsidie van NWO voor het project “Buying for charity” (250.000 euro). Sinds 2019  is ze lid van de Young Academy Groningen.

Neem contact op met Marijke Leliveld

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.