persoon

Majorie Dijkstal

Delen:

Majorie-DijkstalDrs. Majorie Dijkstal werkt als zelfstandig merkstrateeg en heeft als specialisatie merkwaardenstrategie, merkarchitectuur en internal branding. Majorie was van 2007 tot 2016 lid van de Raad van Advies van SWOCC.

Majorie heeft arbeids- en organisatiepsychologie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Op dit moment is zij bezig met het afronden van haar master klinische psychologie aan dezelfde universiteit met de intentie om zowel mensen als merken op de bank te hebben.

In 1987 begon Majorie haar carrière als kwalitatief marktonderzoeker bij reclamebureau PGGH. In 1989 kwam ze op de strategieafdeling van de communicatiegroep FHV/BBDO terecht. Hier is zij twaalf jaar werkzaam geweest, waarvan de laatste jaren als strategy director/partner.

In 2002 heeft Majorie de overstap gemaakt van communicatie- naar designstrategie. Van 2002 tot 2010 was zij strategy director bij designbureau Keja Donia waar zij zich vooral heeft toegelegd op het analyseren en vitaliseren van merkidentiteiten. In die periode was zij ook voorzitter van het BNO platform Creating Brands, dat zich ten doel stelt om de bijdrage die design levert aan het creëren en onderhouden van merken zichtbaar te maken.

In 2011 heeft Majorie zich gevestigd als zelfstandig merkstrateeg. Ze geeft ondersteuning aan bedrijven en bureau’s bij de interne- en externe merkstrategie en het designbeleid.

Majorie is naast haar werkzaamheden al jaren actief als docente. Zo was zij van 1990 tot 1996 docent voor de SRM binnen de opleidingen Nima A, B en Communicatie. Tot 2001 doceerde zij Consumer Psychology aan de Universiteit van Maastricht. Vanaf 1998 doceert en examineert zij voor de opleiding Merkmanagement aan de AOG School of Management.

Neem contact op met Majorie Dijkstal

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.