Gerben Boot is Group Account Lead bij MetrixLab. In deze rol is hij onder andere verantwoordelijk voor de internationale relatie met een aantal van de grootste FMCG bedrijven ter wereld. Gerben startte zijn carriere de eerste 10 jaar in ‘digital analytics’ bij Nedstat/comScore, waarvoor hij ook het kantoor in de Nordics opzette. Hier hielp hij onder andere alle grote publishers en broadcasters in Zweden, Denemarken, Noorwegen en Finland met analytics rondom reclame bij hun content. In Zweden hielp hij daarnaast het eerste digitale WebTV onderzoek opzetten voor de Zweedse joint industry committee MMS.
De afgelopen 7 jaar is Gerben voor veel grote internationale merken sparringpartner bij merkpositionering, creatieve campagnes en continue merk & reclame-effect onderzoek. Hierbij maakt hij ook de link met zijn digitale achtergrond in bijvoorbeeld digital advertising, gebruik van AI in onderzoek en de rol van merken in ecommerce.
“Na een periode waarin ‘digital’ een grote focus kreeg van marketeers en soms synoniem stond voor een focus op ROI of het digitale broertje return on ad spend (ROAS), zien we gelukkig steeds meer aandacht voor het bouwen van sterke merken op de lange termijn. Vanuit een natuurlijke interesse om merken te helpen groeien, draag ik graag bij aan de missie van SWOCC om wetenschappelijke kennis over merken relevant te maken voor de praktijk.”
Gerben heeft een Master in bedrijfskunde van Business Universiteit Nyenrode en was de afgelopen jaren onder andere meermaals jurylid bij de AMMA awards.