Edgar Keehnen is docent en onderzoeker met een passie voor marketing voor de oudere consument. Hij is momenteel parttime docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en het EuroCollege in Utrecht. Eerder doceerde hij aan onder meer Hotelschool Den Haag, Nyenrode Business Universiteit, TMO Business School en Wittenborg University of Applied Sciences.
Zijn onderzoek richt zich op de beleving en communicatie van de oudere consument. Zo deed hij onderzoek naar de gastvrijheidsbeleving van ouderen aan Nyenrode en voert hij momenteel wetenschappelijk onderzoek uit voor SWOCC aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast voert hij via zijn adviespraktijk Grey Ocean AGEnSee praktijkgericht onderzoek uit voor diverse organisaties.
Edgar studeerde bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit, de University of Michigan en de Erasmus Universiteit Rotterdam, en volgde aanvullende vakken aan Cornell University School of Hotel Management. Voor zijn loopbaan in het onderwijs werkte hij onder meer bij American Express, OHRA en TeleMedia.
Hij is auteur van onder meer Vijftigplusmarketing, Grey Ocean Strategy en Grey Ocean Strategie – Marketing voor het grootste marktsegment ooit, en werkt momenteel aan zijn nieuwe boek The Grey Ocean Experience (verwacht in 2026). Als spreker trad hij op in binnen- en buitenland, waaronder in New York, Londen, Parijs en Kopenhagen.
Edgar staat bekend om zijn mensgerichte aanpak, enthousiasme en sterke motivatie om kennis te delen. Zijn favoriete quote luidt:
“Life goes so fast, so always have your dessert first!”