Arnoud van Huffelen is Global Head of Data & Analytics – Procurement bij FrieslandCampina. Hij is sinds 2022 lid van de Raad van Advies van SWOCC.
“Data maakt het verschil. Voor grote bedrijven die vaak in verzadigde markten opereren is data noodzakelijk om groei te blijven realiseren, voor startups en scale-ups is data de manier om te accelereren. Ook ons eigen vakgebied van marketing, communicatie, insights en data moeten we op een data gedreven manier verder brengen. SWOCC speelt hier een cruciale rol in, door wetenschap en praktijk met elkaar te verbinden. Een schitterende en belangrijke missie waar ik graag aan bijdraag.”
Arnoud is sinds 2011 actief in de wereld van data & insights. Hij studeerde Marketing Research en Marketing Management aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij bracht de kwantitatieve kant van Marketing in praktijk bij marktonderzoeksbureau MetrixLab als Research Manager op het gebied van Merk, Media en Reclame-strategie. Om nog een stap dichter op het vuur te zitten stapte hij daarna over naar klantzijde, eerst als Insights Manager bij Red Bull en daarna als Business Partner Data & Analytics bij Jacobs Douwe Egberts. Op dit moment is hij Global Head of Data & Analytics – Procurement bij FrieslandCampina, waar hij verantwoordelijk is voor data scientists en market analysts, de datastrategie en het data literacy programma.