SWOCC nieuws

SWOCC21 januari 2013

Iris van Ooijen nieuwe SWOCC-promovendus

Op maandag 21 januari is Iris van Ooijen begonnen als SWOCC-promovendus.

Na haar studie Sociale Psychologie heeft zij de Research Master Behavioural Science aan de Radboud Universiteit Nijmegen afgerond. Hier specialiseerde zij zich in onderzoek naar sociale beïnvloeding, persuasieve boodschappen en onbewuste processen. Lees verder

SWOCC20 december 2012

SWOCC Research Grant naar Claartje ter Hoeven en Joost Verhoeven

De SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject naar werk- en merkwaarden is toegekend aan Claartje ter Hoeven en Joost Verhoeven. Op basis van deze beurs zijn zij gestart met een studie naar dit onderwerp.

Merken hebben niet alleen belangrijke functies in de markt waarin een bedrijf opereert, ze zijn ook van belang voor de medewerkers die bij het bedrijf werken. Corporate merken bieden medewerkers een gedeelde set aan waarden die bij kan dragen aan hun betrokkenheid bij de werkgever. Lees verder

SWOCC9 oktober 2012

Erik du Plessis over geheugen en emoties in reclame

Heeft het vooruitzicht van de boekpresentatie van SWOCC op 29 oktober uw neuronen gestimuleerd? Dan is onderstaande lezing over neuromarketing misschien ook wat voor u. Als begunstiger van SWOCC krijgt u € 50 korting op de lezing “Memory and feelings in advertising” van Erik du Plessis. Deze inspirerende Zuid-Afrikaan, auteur van onder meer The Branded […] Lees verder

SWOCC28 september 2012

SWOCC heeft een nieuwe site

De website van SWOCC is vernieuwd: het uiterlijk is frisser, de navigatie is verbeterd, én er is een blog. In de blog vindt u het vertrouwde SWOCC nieuws en de Columns terug, maar ook de nieuwe rubriek Onderzocht. In deze rubriek besteden we – op een praktische en toegankelijke manier –  aandacht aan relevant en […] Lees verder

SWOCC26 juli 2012

Succesvol SWOCC Symposium krijgt vervolg

Na de succesvolle eerste editie van vorig jaar organiseert SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) op 11 september opnieuw een symposium. Tien wetenschappers geven presentaties over recent onderzoek op het gebied van merken en communicatie.

Lees verder

SWOCC18 juni 2012

VU-studente Lynn Epping wint SWOCC Scriptieprijs

Lynn Epping (23) is verkozen tot winnares van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De 23-jarige VU-studente deed onderzoek naar de effecten van pr-inspanningen rondom de BP oliecrisis. Het leverde haar 1.000 euro prijzengeld op. Ook zal de scriptie in het najaar worden uitgebracht als SWOCC-publicatie. Lees verder

SWOCC7 juni 2012

Genomineerden voor SWOCC Scriptieprijs 2012 bekend

De genomineerden voor de SWOCC Scriptieprijs 2012 zijn bekend: Jim Krokké, Sanne Valkenburg en Lynn Epping zijn de drie overgebleven kanshebbers. Eén van hen ontvangt op 18 juni een cheque van 1.000 euro uit handen van juryvoorzitter Peter Neijens. Bovendien zal de winnende scriptie in het najaar van 2012 worden uitgebracht als 62e SWOCC-publicatie. Lees verder