SWOCC nieuws

SWOCC25 augustus 2015

Prof. dr. Sheila Sasser nieuwe SWOCC fellow

Amerikaanse hoogleraar gaat onderzoek doen naar relatie tussen creativiteit en cultuur

Creativiteit speelt een belangrijke rol in marketingcommunicatie en wordt vaak gezien als de sleutel tot succesvolle campagnes. Maar hoe komt creativiteit tot stand? En hoe geef je sturing aan het creatieve proces, terwijl technologische ontwikkelingen en veranderingen in de klantbehoeften zorgen voor continue uitdagingen? Het is tijd voor meer kennis over creativiteit.
Lees verder

SWOCC8 juni 2015

Marketingfacts Jaarboek 2015-2016: alles over online marketing

Bestel de nieuwste editie van het jaarboek met korting

Voor het tiende jaar op rij verschijnt het Marketingfacts Jaarboek. Het boek is een samenvatting van de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Alle facetten van online marketing worden behandeld. SWOCC-directeur Guda van Noort en onderzoeker Daan Muntinga schreven ook mee aan het boek, zij namen het hoofdstuk Branding voor hun rekening. Lees verder

SWOCC22 april 2015

Steffen van der Land wint SWOCC Scriptieprijs 2015

Onderzoek naar het merk in een tijdperk van transparantie best beoordeeld

Steffen van der Land (26) is verkozen tot winnaar van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De UvA-student deed onderzoek naar de veranderende rol van merken in een tijdperk van transparantie. Het levert hem 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag hij zijn onderzoek 23 juni presenteren op het SWOCC Symposium. Lees verder

SWOCC11 maart 2015

Merck toch hoe sterck – 9 april

Met korting naar ACMC-bijeenkomst over belang van merkstudies

Ieder jaar besteedt ACMC (Associatie Culturele Marketing en Communicatie) aandacht aan cultuurmerken. Dit keer schijnt ACMC een speciaal licht op de wetenschappelijke kant van het belang van merkstudies. Speciale gast is Fred Bronner, emeritus hoogleraar aan de UvA en bestuurslid van SWOCC. Lees verder

SWOCC19 november 2014

Save the Date

Boekpresentatie Merken in b2b

Op dinsdag 13 januari 2015 vindt de presentatie van de nieuwste SWOCC-publicatie plaats. Voor deze publicatie heeft Carlo Kiksen onderzoek gedaan naar merken in b2b.

Naast de presentatie van de auteur, zal ook vanuit de praktijk een reflectie op het onderwerp worden gegeven. Lees verder