SWOCC nieuws

SWOCC20 april 2016

Nick van de Hei wint SWOCC Scriptieprijs

Onderzoek naar copycat branding best beoordeeld

Nick van de Hei (26) is verkozen tot winnaar van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De student van de Radboud Universiteit Nijmegen deed onderzoek naar copycat branding. Het levert hem 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag hij zijn onderzoek 28 juni presenteren op het SWOCC Symposium. Lees verder

SWOCC23 maart 2016

Hoe beleven en waarderen consumenten merkcommunicatie op social media?

SWOCC presenteert het eerste socialmediabelevingsonderzoek

Over waarom mensen social media gebruiken, is veel geschreven. Een van de aannames is dat mensen social media vooral gebruiken om sociale interactie aan te gaan, vriendschappen te sluiten en contacten te onderhouden. Een andere veelgehoorde kreet is empowerment. Maar geldt dit voor alle social media? En hoe goed sluit merkcommunicatie op die media aan bij deze behoeftes? Het SWOCC socialmediabelevingsonderzoek laat zien hoe consumenten verschillende social media en merkcommunicatie op die social media waarderen en beleven. Het biedt daarmee handvatten voor een kwalitatieve planning van media-inzet. Lees verder

SWOCC21 januari 2016

Nieuwe naam in SWOCC bestuur

Per januari is Willem-Jan Lems van bol.com toegetreden tot het bestuur van SWOCC.

Willem-Jan Lems is als Director Marketing bij bol.com medeverantwoordelijk voor het succes van de online winkel. Met zijn kennis van online retail vormt hij dan ook een waardevolle aanvulling op het bestuur van SWOCC. Lees verder

SWOCC25 augustus 2015

Prof. dr. Sheila Sasser nieuwe SWOCC fellow

Amerikaanse hoogleraar gaat onderzoek doen naar relatie tussen creativiteit en cultuur

Creativiteit speelt een belangrijke rol in marketingcommunicatie en wordt vaak gezien als de sleutel tot succesvolle campagnes. Maar hoe komt creativiteit tot stand? En hoe geef je sturing aan het creatieve proces, terwijl technologische ontwikkelingen en veranderingen in de klantbehoeften zorgen voor continue uitdagingen? Het is tijd voor meer kennis over creativiteit.
Lees verder