Nieuw onderzoek: brand metrics
De SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject over brand metrics is toegekend aan Daan Muntinga en Stefan Bernritter. Zij starten in november met hun onderzoek. Lees verder
De SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject over brand metrics is toegekend aan Daan Muntinga en Stefan Bernritter. Zij starten in november met hun onderzoek. Lees verder
De SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject over corporate branding is toegekend aan Theo Araujo. Hij start in september met zijn onderzoek. Lees verder
Op maandag 29 augustus start Anna Giling als bureaumanager bij SWOCC.
Anna studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en startte haar loopbaan als wetenschappelijk onderzoeker en coördinator bij SWOCC. In die periode schreef zij drie SWOCC-publicaties. Vervolgens werkte zij bijna tien jaar als onderzoeker en communicatiemedewerker bij onder andere TNS NIPO, ABN AMRO en Deutsche Bank om hierna in 2016 weer terug te keren bij SWOCC als bureaumanager. Lees verder
Voor het elfde jaar op rij verschijnt het Marketingfacts Jaarboek. Het boek is een samenvatting van de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing. SWOCC-directeur Guda van Noort en bijzonder hoogleraar Contentmarketing Ed Peelen schreven het hot topic Contentmarketing. Lees verder
Werk jij als strateeg of creatief voor een bureau dat reclamecampagnes ontwikkelt? Door het invullen van een korte online survey kun je een belangrijke bijdrage leven aan het SWOCC-onderzoeksproject over Creative Media Advertising (CMA). Lees verder
Nick van de Hei (26) is verkozen tot winnaar van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De student van de Radboud Universiteit Nijmegen deed onderzoek naar copycat branding. Het levert hem 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag hij zijn onderzoek 28 juni presenteren op het SWOCC Symposium. Lees verder
Over waarom mensen social media gebruiken, is veel geschreven. Een van de aannames is dat mensen social media vooral gebruiken om sociale interactie aan te gaan, vriendschappen te sluiten en contacten te onderhouden. Een andere veelgehoorde kreet is empowerment. Maar geldt dit voor alle social media? En hoe goed sluit merkcommunicatie op die media aan bij deze behoeftes? Het SWOCC socialmediabelevingsonderzoek laat zien hoe consumenten verschillende social media en merkcommunicatie op die social media waarderen en beleven. Het biedt daarmee handvatten voor een kwalitatieve planning van media-inzet. Lees verder
Per januari is Willem-Jan Lems van bol.com toegetreden tot het bestuur van SWOCC.
Willem-Jan Lems is als Director Marketing bij bol.com medeverantwoordelijk voor het succes van de online winkel. Met zijn kennis van online retail vormt hij dan ook een waardevolle aanvulling op het bestuur van SWOCC. Lees verder
De SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject over Creative Media Advertising is toegekend aan Marijn Meijers, Jiska Eelen en Hilde Voorveld. Zij zijn in januari gestart met hun onderzoek. Lees verder
De Raad van Advies van SWOCC is aangevuld met Carola Volman van Ziggo.
In haar functie als Director Customer Excellence bij Ziggo is zij verantwoordelijk voor Insights, Analytics en Customer Experience Management. Eerder gaf Carola leiding aan research & intelligence-afdelingen bij ING Bank, Postbank/ING en aan bureauzijde bij Jungle Minds, Millward Brown en ISEO. Lees verder