nieuws item

Succesvol SWOCC Symposium krijgt vervolg

Publicatiedatum: 26 | 07 | 2012
Delen:

Na de succesvolle eerste editie van vorig jaar organiseert SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) op 11 september opnieuw een symposium. Tien wetenschappers geven presentaties over recent onderzoek op het gebied van merken en communicatie.

Onder de sprekers bevinden zich communicatiewetenschappers van diverse Nederlandse universiteiten, waaronder de Radboud Universiteit Nijmegen, de Universiteit van Amsterdam en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Elk van hen zal in 15 minuten toelichting geven op zijn of haar onderzoek. Peeter Verlegh, directeur van SWOCC: “De presentaties zijn kort en bondig, toegespitst op een praktijkpubliek. De focus ligt dan ook op de learnings: wat leveren deze resultaten voor nuttige inzichten op?”

De onderwerpen bestrijken het hele vakgebied van marketing en communicatie. “Om er een paar uit te lichten: Claartje ter Hoeven vertelt hoe maatschappelijk verantwoord ondernemen kan bijdragen aan de medewerkersbetrokkenheid. Willemijn van Dolen analyseert de interactie tussen consumenten en bedrijven op sociale media. En Thijs Verwijmeren laat zien hoe reclame consumentengedrag subliminaal kan beïnvloeden.”

Volgens Verlegh is het symposium een goed middel om wetenschappelijke kennis de praktijk in te brengen. “Er worden iedere maand zoveel interessante artikelen gepubliceerd in de wetenschappelijke journals, maar die bereiken de praktijkmensen vaak niet. Dit symposium geeft hen een snelle update van wat er in het afgelopen jaar aan nieuwe kennis is vergaard.”

Vorig jaar organiseerde SWOCC voor het eerst een symposium, ter ere van het 15-jarig bestaan van de stichting. Toen bezochten ruim 250 communicatieprofessionals het evenement.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.