Oudere consumenten vormen een groeiende en steeds belangrijkere groep in de markt. Merken die willen aansluiten bij deze doelgroep, hebben er baat bij te begrijpen welke rol zij spelen in het dagelijks leven van oudere consumenten. Het gaat daarbij niet alleen om producten of diensten, maar ook om de emotionele en symbolische betekenis die merken voor deze groep kunnen hebben.
In deze publicatie onderzoeken Edgar Keehnen en Marie Haass hoe oudere consumenten betekenis toekennen aan merken. Daarbij wordt gekeken naar de verschillende manieren waarop merken een rol kunnen spelen in hun dagelijks leven en hoe ze zo een sterke en waardevolle relatie met deze doelgroep kunnen opbouwen.
De Onderzoekers
Edgar Keehnen werkt als freelancer en help organisaties wereldwijd om verbinding te maken met oudere consumenten via marketing, onderzoek, advies, onderwijs en publicaties.
Marie Haass is student Communicatie- en Informatiewetenschappen aan Tilburg University en werkt als parttime Talent Sourcer bij WERF Financieel Personeel.
Volg SWOCC op LinkedIn om op de hoogte te blijven over dit onderzoek!