Kennisbank

Online review management: Misleiding van de consument?

Blog Natalie van Hemelen

Bedrijven en marketeers zijn zich al lange tijd bewust van de impact die mond-tot-mondreclame kan hebben op productattitudes en aankoopgedrag van consumenten. Wanneer consumenten op zoek gaan naar informatie over producten en diensten, hechten ze veel belang aan de ervaringen en (non-commerciële) meningen van anderen. Nu lijken online reviews ideaal om op een snelle en efficiënte manier achter de ervaringen van andere consumenten te komen. Lees verder

SWOCC26 oktober 2012

Beëindigen van een sponsorcontract

Vorige week vrijdag kondigde de Rabobank aan dat zij zullen stoppen met het sponsoren van de professionele wielerploeg. SWOCC ging voor u op zoek naar wetenschappelijk onderzoek naar de vraag wat er  gebeurt als een merk het sponsorschap van een evenement beëindigt. Wij vonden een artikel over de gevolgen van een ‘sponsorexit’, dat eerder dit jaar verscheen. De Amerikaanse auteurs vonden dat een sponsorexit over het algemeen een negatief effect heeft op de attitude en aankoopintentie van de consument, maar dat hierbij diverse contextuele factoren een rol spelen.

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC17 februari 2010

51 Mens, Milieu & Meerwaarde

Nut en noodzaak van MVO

Steeds meer bedrijven zien in dat juist door aandacht, tijd en geld te steken in mens en milieu, meerwaarde mogelijk wordt. Zij geven tegelijkertijd aan dat MVO een lastig te grijpen concept is. Wat kan MVO voor mijn bedrijf betekenen? Hoe kunnen we het implementeren? Moeten we erover communiceren en kan dit de reputatie van mijn organisatie versterken? Of juist schaden?

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC30 mei 2008

44 Een scheve schaats

Over de keerzijde van sportsponsoring

Sportsponsoring is hot. Adverteerders tellen grote bedragen neer om zich te verbinden aan grote inter- nationale sportevenementen als de Olympische Spelen, het Europees kampioenschap voetbal en de Tour de France, maar ook individuele clubs, teams en ploegen kunnen zich verheugen op lucratieve sponsorovereenkomsten. Hun successen stralen af op de sponsors.

Lees verder