Kennisbank

SWOCC Publicatie SWOCC28 februari 2008

42 Reclamebriefing

Een goede brief is het halve werk

De creative brief. Ongetwijfeld het meest besproken document in reclameland. Vaak onderwerp van hevige discussies. Een zeer belangrijk document ook. Een slechte brief kan kostbaar (creatief) werk verspillen en wordt niet zelden verantwoordelijk gehouden voor tegenvallende campagnes. Maar wat is nu eigenlijk een goede brief? En hoe kan het briefingsproces zo soepel mogelijk verlopen?

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC31 mei 2007

7 Non-spot advertising

Anno 2007 is non-spot advertising niet meer weg te denken van de Nederlandse televisie en worden steeds meer programma’s ‘mede mogelijk gemaakt’ door adverteerders. In het zevende SWOCC-dossier, dat begin juni 2007 is verschenen, besteedt Krista Cornelis aandacht aan dit fenomeen.

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC16 september 2005

33 Tracking anno 2005

Aanbod en ontwikkelingen

De behoefte van adverteerders aan rationalisatie en optimalisatie van het reclamewerkingsproces wordt almaar groter. Tracking is dé tool om inzicht te krijgen in hoe reclame werkt en hoe toekomstige reclamecampagnes kunnen worden verbeterd. Tracking is met name als gevolg van technologische ontwikkelingen de afgelopen jaren sneller en goedkoper geworden en heeft derhalve sterk aan populariteit gewonnen. Het trackingaanbod is dan ook sterk gegroeid.

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC12 maart 2003

25 Informatie-overvloed

In discussie met de reclamepraktijk

Deze publicatie betreft een vervolgonderzoek op de eerder verschenen publicatie 24 ‘Aandacht te midden van overvloed’, waarin de gevolgen werden beschreven van het alsmaar toenemende aanbod van informatie. Gebleken is dat het voor adverteerders steeds moeilijker is om consumenten zowel fysiek als mentaal te bereiken.

Lees verder