Kennisbank

Het succes van B2B-samenwerkingen hangt af van de communicatie

Mary Hoogerbrugge

Communicatie_B2B

Het lijkt erop dat Apple weer een nieuwe B2B-samenwerking aangaat, dit keer met Hewlett Packard Enterprise (HPE). Om deze samenwerking te laten slagen, is communicatie essentieel. Communicatie maakt of breekt B2B-samenwerkingen. Zo blijkt de tevredenheid over de B2B-samenwerking af te nemen wanneer er te veel contactmomenten plaats vinden, met mogelijke ontbinding tot gevolg. Maar hoe kan je via communicatie de tevredenheid over de samenwerking dan wel positief beïnvloeden?  Lees verder

Succesvolle valorisatie: hoe werk je samen met universiteiten?

Guda van Noort

Valorisatie, ervoor zorgdragen dat wetenschappelijke kennis daadwerkelijk wordt toegepast, is waar het al meer dan 20 jaar om draait bij SWOCC. De laatste jaren legt ook de overheid meer de nadruk op het belang hiervan, maar ook bedrijven nemen steeds meer initiatieven hiertoe. Slim. Want kennis is de sleutel tot innovatie. Onder andere met ‘academic outreach’ programma’s zoeken bedrijven samenwerkingen met universiteiten. Lees verder

Leiderschap, merkgeoriënteerde cultuur en merkportfolio

Sterke merken worden vanaf bovenaf bestuurd. Er is voldoende wetenschappelijke bewijs om die aanname te doen. Sterk leiderschap draagt bij aan een sterk merkportfolio. De organisatiecultuur is bepalend voor hoe invulling gegeven wordt aan leiderschap. Deze studie onderzoekt daarom of ook andere elementen van een organisatiecultuur van invloed zijn op de prestaties van het merkportfolio: stijging van het marktaandeel, ROI en sales van totale portfolio, bijdrage van de portfolio aan de totale groei van de organisatie. Lees verder