Kennisbank

SWOCC Publicatie SWOCC5 februari 2018

75 Corporate Branding and Consumers on Social Media

Corporate branding en consumenten op social media

De SWOCC publicatie 73 Corporate Branding and Consumers laat zien dat wat consumenten op social media lezen over een corporate brand mede bepaalt wat zij van het product brand vinden. Zelfs wanneer het geen onderdeel is van de communicatiestrategie van een bedrijf, associëren consumenten het product met de corporate brand. In hoeverre draagt social media hieraan bij? Wat zijn de strategieën die bedrijven in kunnen zetten bij het vertalen van de corporate branding strategie naar een social media beleid? Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC21 juli 2017

73 Corporate Branding and Consumers

Het werkveld van de corporate marketeer is complex. Er is niet alleen steeds meer concurrentie. Ook is het moeilijker geworden om een corporate merk te bouwen door de opkomst van social media, het versnipperde medialandschap en de maatschappelijke zorgen over vertrouwen, geloofwaardigheid en transparantie. De keuze voor een succesvolle corporate branding strategie gericht op consumenten is, met alle mogelijkheden die er zijn, dan ook niet gemakkelijk. Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC3 november 2011

57 Eye-catching

Hoe komt het dat je sommige advertenties niet eens opmerkt, terwijl andere wel in het oog springen? Anders gezegd: wat maakt dat een tijdschriftlezer wel of juist niet naar een advertentie kijkt? In deze publicatie behandelt Scriptieprijswinnares Sophie Boerman de advertentie- en contextkenmerken die de aandacht trekken of afleiden.

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC18 november 2010

54 Van massa naar mens

Bereiksonderzoek in een veranderende mediawereld

De mediawereld ondergaat een ware revolutie. Een alsmaar groeiend aantal mediakanalen kan door middel van nieuwe technologieën op elk gewenst moment, vanaf iedere locatie, op een mobiele telefoon, laptop of e-reader worden gebruikt. Wat is de invloed hiervan op het huidige bereiksonderzoek?

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC31 mei 2007

7 Non-spot advertising

Anno 2007 is non-spot advertising niet meer weg te denken van de Nederlandse televisie en worden steeds meer programma’s ‘mede mogelijk gemaakt’ door adverteerders. In het zevende SWOCC-dossier, dat begin juni 2007 is verschenen, besteedt Krista Cornelis aandacht aan dit fenomeen.

Lees verder