Kennisbank

Nostalgiemarketing: de verleiding om van iets ‘gewoons’ juist iets speciaals te maken

SWOCC Selectie blog

Nostalgia marketing

Merken als Douwe Egberts en Unox maken continu gebruik van nostalgie in hun campagnes. Maar waarom doen deze merken dit? In de zoektocht naar de profilering van merken en producten zijn bedrijven vaak gestuit op het principe enchantment dat wordt opgeroepen door nostalgie. Enchantment gaat over het hervinden van een gevoel van ‘speciaalheid’ in het alledaagse.

Lees verder

SWOCC8 november 2019

Een relatie met een spraakassistent? Ja zeker!

SWOCC Selectie blog

spraakassistent relatie

De implementatie van spraakassistenten is in volle gang. Alhoewel de adoptie van slimme apparaten snel gaat, rapporteren consumenten met gemengde gevoelens over hun ervaringen met spraakassistenten. Dit was ook een conclusie uit de eerder verschenen SWOCC publicatie 77 Automated 1-2-1 Communication, over hoe merken strategisch gebruik kunnen maken van spraakassistenten voor geautomatiseerde communicatie met consumenten.

Lees verder