Kennisbank

SWOCC Publicatie SWOCC29 mei 2018

76 Influencer Marketing

Influencer Marketing

De afgelopen jaren hebben ‘social influencers’ niet alleen de aandacht getrokken van het publiek, maar vooral ook van bedrijven. Het succes van influencers blijkt onder meer uit het overweldigend aantal volgers, likes, views, retweets, etc. Er valt tegenwoordig dan ook goed brood te verdienen met zulke online activiteiten. Sommige influencers hebben zelfs een celebrity status verkregen. Maar is influencer marketing geschikt voor jouw organisatie? Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC8 december 2017

74 Brand Metrics that Matter

Het merk staat steeds meer centraal in de organisatie. Het is daarom essentieel om de gezondheid, prestaties en ontwikkelingen van het merk te meten. Het is echter een uitdaging om de juiste brand metrics te selecteren. Een enorme hoeveelheid metrics vraagt de aandacht van merkbeheerders. Maar welke zijn nu écht belangrijk? Publicatie 74: Brand Metrics, dient als handleiding om de ‘metrics that matter’ te selecteren, de metrics die merkbeheerders kunnen helpen hun merk écht te laten groeien.
Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC17 november 2016

5 Packaging design as communicator of product attributes

Despite its growing importance in the market place, packaging design as a persuasive cue is understudied in the consumer behavior literature. Although the effect of explicit packaging cues on food attribute perception has been studied extensively, systematic research on the effect of packaging design cues on food attribute perception is still in its infancy.  Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC12 februari 2014

65 De loyale consument

Loyale consumenten zijn gewild. Maar wat is merkloyaliteit, hoe meet je het en bestaat het eigenlijk wel? Als merkloyaliteit bestaat, dan lijkt het onder druk te staan. Consumenten hebben namelijk keuze uit een groot aanbod van producten en merken en kunnen makkelijk switchen van het ene merk naar het andere. Anderzijds wordt de opkomst van digitale en sociale media gezien als een instrument om consumenten actief te betrekken bij een merk. Maar zorgt dat ook voor kooployaliteit? Lees verder