Kennisbank

SWOCC Publicatie SWOCC29 mei 2018

76 Influencer Marketing

Influencer Marketing

De afgelopen jaren hebben ‘social influencers’ niet alleen de aandacht getrokken van het publiek, maar vooral ook van bedrijven. Het succes van influencers blijkt onder meer uit het overweldigend aantal volgers, likes, views, retweets, etc. Er valt tegenwoordig dan ook goed brood te verdienen met zulke online activiteiten. Sommige influencers hebben zelfs een celebrity status verkregen. Maar is influencer marketing geschikt voor jouw organisatie? Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC22 november 2016

72 Creative Media Advertising

In het creatieve ontwikkelproces van reclamecampagnes worden steeds vaker alternatieve reclamestrategieën ingezet om de aandacht van de consument te trekken en het liefst vast te houden. Een format dat hier uitermate geschikt voor is en welke in deze SWOCC-publicatie wordt uitgelicht is Creative Media Advertising (CMA). Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC20 april 2015

69 Webcare: van experimenteren naar professionaliseren

Tien jaar geleden had nog niemand gehoord van webcare. Anno 2015 heeft de meerderheid van de Nederlandse adverteerders webcare geïmplementeerd. Professionalisering, in de zin van een meer doelmatige inzet van webcare, wordt gezien als de volgende uitdaging. Deze SWOCC-publicatie levert hier een bijdrage aan door wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van webcare in kaart te brengen. Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC13 juni 2012

61 De jonge consument

Kinderen vormen een steeds aantrekkelijkere doelgroep voor marketeers, adverteerders en voorlichters. Maar behalve een aantrekkelijke doelgroep is het ook een bijzondere: kinderen zijn immers nog in ontwikkeling en hebben daardoor specifieke kenmerken en gevoeligheden. Bij het benaderen van de jonge consument moeten marketeers rekening houden met deze kwetsbaarheid.

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC3 november 2011

57 Eye-catching

Hoe komt het dat je sommige advertenties niet eens opmerkt, terwijl andere wel in het oog springen? Anders gezegd: wat maakt dat een tijdschriftlezer wel of juist niet naar een advertentie kijkt? In deze publicatie behandelt Scriptieprijswinnares Sophie Boerman de advertentie- en contextkenmerken die de aandacht trekken of afleiden.

Lees verder