Kennisbank

SWOCC Publicatie SWOCC25 juni 2019

77 Automated 1-2-1 Communication

SWOCC publicatie 77_chatbots

De overgang naar een digitale communicatieomgeving heeft de afgelopen tientallen jaren de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren drastisch veranderd. SWOCC publicatie 77 ‘Automated 1-2-1 Communication’ laat zien hoe merken strategisch gebruik kunnen maken van de conversational agents – zoals chatbots en virtuele assistenten. Het biedt communicatieprofessionals hulp bij de implementatie van geautomatiseerde 1-op-1 communicatie.  Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC30 mei 2014

8 Branding the organization

De term ‘merken’ is lange tijd voornamelijk geassocieerd met consumentenproducten, en dan met name FMCG. Als gevolg daarvan heeft het lang geduurd voordat organisaties die actief zijn op andere gebieden zich realiseerden dat hun naam eigenlijk een merknaam is. Het ontbreekt dergelijke organisaties dan ook vaak aan een duidelijke visie op hun merk. Dit geldt ook voor academici die zich voornamelijk hebben gericht op consumentenmerken, en pas recentelijk interesse beginnen te tonen in een bredere, meer algemene visie op het merk. Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC17 februari 2010

51 Mens, Milieu & Meerwaarde

Nut en noodzaak van MVO

Steeds meer bedrijven zien in dat juist door aandacht, tijd en geld te steken in mens en milieu, meerwaarde mogelijk wordt. Zij geven tegelijkertijd aan dat MVO een lastig te grijpen concept is. Wat kan MVO voor mijn bedrijf betekenen? Hoe kunnen we het implementeren? Moeten we erover communiceren en kan dit de reputatie van mijn organisatie versterken? Of juist schaden?

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC16 februari 2009

47 Merkoriëntatie als succesrecept

Medewerkers van Google worden gescreend op hun ‘Google worthiness’ en BMW laat een hoofdkantoor ontwerpen dat naadloos aansluit op de merkwaarden kwaliteit, technologie, prestaties en exclusiviteit. Hoe verschillend ook, ‘s werelds sterkste merken hebben in ieder geval één ding gemeen: zij krijgen in hun organisaties de allerhoogste prioriteit. Eind jaren ’90 wordt hiervoor de term merkoriëntatie geïntroduceerd.

Lees verder