Kennisbank

SWOCC Publicatie SWOCC5 februari 2018

75 Corporate Branding and Consumers on Social Media

Corporate branding en consumenten op social media

De SWOCC publicatie 73 Corporate Branding and Consumers laat zien dat wat consumenten op social media lezen over een corporate brand mede bepaalt wat zij van het product brand vinden. Zelfs wanneer het geen onderdeel is van de communicatiestrategie van een bedrijf, associëren consumenten het product met de corporate brand. In hoeverre draagt social media hieraan bij? Wat zijn de strategieën die bedrijven in kunnen zetten bij het vertalen van de corporate branding strategie naar een social media beleid? Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC22 april 2013

4 Catching COBRAs

Met het steeds verder toenemende gebruik van sociale media en de invloed die deze hebben, staan bedrijven voor de uitdaging om de merkgerelateerde activiteiten van consumenten (Consumers’ Online Brand-Related Activities: COBRAs) te inspireren en beïnvloeden. Dit proefschrift stelt dat merken dat alleen effectief kunnen doen als zij een goed inzicht hebben in de bereidheid van […] Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC17 februari 2010

51 Mens, Milieu & Meerwaarde

Nut en noodzaak van MVO

Steeds meer bedrijven zien in dat juist door aandacht, tijd en geld te steken in mens en milieu, meerwaarde mogelijk wordt. Zij geven tegelijkertijd aan dat MVO een lastig te grijpen concept is. Wat kan MVO voor mijn bedrijf betekenen? Hoe kunnen we het implementeren? Moeten we erover communiceren en kan dit de reputatie van mijn organisatie versterken? Of juist schaden?

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC4 november 2009

1 Introducing COBRAs

A holistic exploration of motivations for brand-related social media use

Propelled by highly interactive technologies, internet users are increasingly becoming active consumers, contributors and producers of content on brands. Consumer’s Online Brand-Related Activities (“COBRAs”) have significant consequences for firms and brands.

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC30 mei 2008

44 Een scheve schaats

Over de keerzijde van sportsponsoring

Sportsponsoring is hot. Adverteerders tellen grote bedragen neer om zich te verbinden aan grote inter- nationale sportevenementen als de Olympische Spelen, het Europees kampioenschap voetbal en de Tour de France, maar ook individuele clubs, teams en ploegen kunnen zich verheugen op lucratieve sponsorovereenkomsten. Hun successen stralen af op de sponsors.

Lees verder