rood boekje

Mediaorkestratie

Publicatiedatum: 25 | 05 | 2016
Delen:
Publicatie nummer:71
Publicatie auteur(s):Hilde Voorveld

 

Hoe orkestreer je effectieve merkcommunicatie in een medialandschap met bijna onbeperkte mogelijkheden om te adverteren en om de dialoog en interactie met de consument aan te gaan? Hoe bepaal je als adverteerder via welk medium je met welke boodschap communiceert? Het maken van deze keuzes is voor velen erg ingewikkeld, daarom worden in deze publicatie de volgende vragen beantwoord:

  1. Welke merkcommunicatie kan het best via welk medium worden gecommuniceerd?
  2. Hoe beleven consumenten merkcommunicatie op social media?

Theoretische onderbouwing
In deze SWOCC-publicatie wordt er gesteld dat de customer journey een handige tool is om media-inzet te orkestreren. Als je als adverteerder weet wanneer consumenten met jouw merk in contact komen, via welk medium of touchpoint dat contact plaatsvindt en hoe dit door consumenten wordt beleefd, kan je hier op relevante wijze bij aansluiten en zo gefundeerde keuzes maken voor merkcommunicatie in bepaalde media.

Praktische implicaties
De praktische implicaties bij deze publicatie kunnen gezien worden als een stappenplan voor effectieve merkenorkestratie.

  • Formuleer altijd eerst je communicatiedoelstellingen.
  • Breng vervolgens de customer journey(s) voor jouw merk of product in kaart.
  • Maak een duidelijke koppeling tussen de communicatiedoelstellingen en de fase of het moment van de customer journey.
  • Maak vooraf afspraken met verschillende betrokkenen over passende KPI’s die passen bij de fase van de customer journey en de communicatiedoelstellingen.
  • Bepaal welk medium of welke media geschikt zijn voor de specifieke communicatiedoelstelling en de fase van de customer journey aan de hand van mediakarakteristieken.

Wil je weten hoe je het beste bovenstaande stappen kunt uitvoeren, bestel dan hieronder de publicatie. Nog geen begunstiger? Klik hier voor de mogelijkheden.

Als begunstiger kun je de publicatie bestellen. Log in om de publicatie te bestellen.