Blog uit de wetenschap

Het effect van locatie op reclame: hoe groter hoe beter?

Mary Hoogerbrugge

Reclame

Ford onthulde begin 2018 het grootste billboard ter wereld (5265 m2) in Madrid. De uitgelezen manier om de boodschap van Ford ‘Life is out there, are you?’ aan een zo groot mogelijk publiek uit te dragen. Maar, hoe groter hoe beter? Deze gedachtegang blijkt niet voor ieder merk op te gaan.

De tekst loopt door onder deze video over het Ford billboard.

Menselijke merken
Niet elke locatie of gelegenheid leent zich voor interactie met de consument. Voor ‘menselijke’ merken blijkt reclame in een drukke omgeving juist afwerend te werken, wat kan leiden tot negatievere merkattitudes.

Times Square of een verlaten steeg? Het effect van locatie op reclame’ bespreekt hoe en wanneer je als menselijk merk het beste de interactie met de consument aan kan gaan.

Consumenten hebben in een rustige omgeving meer behoefte om de interactie met een merk aan te gaan dan in een drukke omgeving. Je kunt op een verlaten plek dus prima reclame maken met ‘samen kunnen we …’. In een drukke omgeving is het niet verstandig te streven naar interactie met de consument, je kunt hier beter adverteren met ‘door merk X kun je …’. Een drukke omgeving die zich wel goed leent voor interactie, is een festival. Waarom?

Lees hier meer over Times Square of een verlaten steeg? Het effect van locatie op reclame.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

*

Voor u verder gaat even bewijzen dat u mens bent.

Typ de eerste drie letters van het alfabet (anti-spam)