Merken verschuiven naar visuele sociale media, met name Instagram, om hun boodschap te verspreiden. Gebruikers volgen en betrekken zich bij merken, creëren zelf merk-gerelateerde content en taggen merken in hun posts. De impact van deze persuasieve strategieën op sociale media-gebruikers is nog onduidelijk. Wat voor strategieën worden gebruikt door merken in hun berichtgeving? En passen ‘gewone’ gebruikers persuasieve strategieën toe in hun merkgerelateerde posts?
Tijdens dit event zal Marie-Selien Fakkert de belangrijkste bevindingen van haar SWOCC publicatie over persuasieve strategieën op sociale media presenteren. Haar onderzoek gaat over het gebruik van persuasieve strategieën in Instagram posts van merken, hoe gebruikers vergelijkbare strategieën toepassen en hoe dit de betrokkenheid beïnvloedt. Hiernaast zal een aantal praktijksprekers dieper op het onderwerp ingaan en cases presenteren hoe merken visuele post op social media inzetten.
VOOR WIE IS DEZE BIJEENKOMST?
Dit evenement is voor SWOCC begunstigers die meer willen weten over virtuele influencers. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk maandag 7 april.
Let op: het aantal deelnemers voor dit evenement is beperkt. Bekijk dus snel het programma en reserveer jouw plekje via onderstaand formulier.
Geen begunstiger?
We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Bekijk hier de mogelijkheden om begunstiger te worden, of mail naar info@swocc.nl.
Programma
De locatie, het programma en de mogelijkheid om je in te schrijven voor dit evenement volgen binnenkort op deze pagina.