Fellowship

SWOCC20 maart 2014

Prof. dr. Martin Kornberger

Martin Kornberger is de derde Giep Franzen/SWOCC fellow. Hij is benoemd tot fellow omdat hij op een originele en diepgaande manier nadenkt over de rol van het merk in organisaties, en in de maatschappij als geheel. 

Bovendien slaat Kornberger in zijn werk nadrukkelijk een brug tussen wetenschap en praktijk. Het meest tastbare bewijs hiervan is te vinden in zijn boek ‘Brand Society’. In dit boek presenteert hij een heldere visie op branding: het merk is hierbij niet alleen instrument in de marketingtoolbox, maar ook een leidend en verbindend principe in de organisatie en onderdeel van de cultuur en het dagelijks leven van consumenten. Zijn werk verbindt literatuur uit filosofie, economie, sociologie en bedrijfskunde, maar beschrijft ook uitgebreide business cases en interviews met brand- en marketingmanagers.

Martin Kornberger heeft een PhD in Filosofie van de Universiteit van Wenen. Hij werkte tien jaar aan de University of Technology in Sydney als Associate Professor for design and management en als Research Director van het Creative Industry Innovation Centre van de Australische regering. Momenteel is hij hoogleraar Strategie en Organisatie aan de Copenhagen Business School, en gasthoogleraar Marketing aan de Stockholm University en de Vienna University of Economics and Business. Voor zijn academische carrière was Kornberger medeoprichter van branding agency PLAY in Sydney, met klanten als PricewaterhouseCoopers, Adobe, GlaxoSmithKline, Kellogg’s, Subaru, Jaguar en The Sydney Opera House. Meer informatie over Kornberger is te vinden op www.martinkornberger.com

Martin Kornberger zal de keynote speaker zijn op de SWOCC Organization Branding Day op 19 mei 2014. Tijdens deze dag presenteert SWOCC kennis en visies over organisatiemerken.