Verslag SWOCC Ontbijtsessie: Bouw aan je merkportfolio
Op woensdag 27 november vond de SWOCC Ontbijtsessie ‘Bouw aan je merkportfolio’ plaats. Het was een leerzame en inspirerende ochtend, waarbij de discussieronde aan het eindigde uitnodigde tot meer.
De workshop werd geopend door Onno Maathuis – [...]
SWOCC boekpresentatie: Hoe Medewerkers Merken Maken
Dinsdag 1 oktober vond de boekpresentatie plaats van de SWOCC publicatie 78 ‘Hoe Medewerkers Merken Maken’. Deze publicatie is geschreven door Joost Verhoeven. Joost presenteerde allereerst de belangrijkste bevindingen van zijn onderzoek. Daarna nam Kim Cramer van BR-ND ons mee in [...]
Afgelopen dinsdag 17 september vond alweer het negende symposium van SWOCC plaats. Hierbij namen negen talentvolle wetenschappers het publiek mee in recent wetenschappelijk onderzoek. Aan de hand van bondige presentaties werden de drie pijlers van SWOCC belicht: merk & organisatie, [...]
SWOCC boekpresentatie: Automated 1-2-1 Communication
Dinsdag 25 juni vond de boekpresentatie plaats van SWOCC publicatie 77 ‘Automated 1-2-1 Communication’. Deze publicatie is geschreven door Theo Araujo, Ward van Zoonen en Claartje ter Hoeven. Waarvan op deze dag Theo de belangrijkste wetenschappelijke bevindingen presenteerde over [...]
Dinsdag 21 mei vond de workshop Bouwen aan een Betekenisvol Merk plaats. Met een selectieve groep enthousiastelingen ging SWOCC in discussie over hoe je als merk betekenisvol kan zijn van binnenuit en dit geloofwaardig communiceert naar buiten toe.
Op dinsdag 7 mei vond de workshop contentmarketing plaats. Net als tijdens de eerste workshop in januari, was het weer een erg leerzame, inspirerende, maar ook zeker een vermakelijke middag.
De workshop werd geopend door Lotte Willemsen – lector Communication in the [...]
Op dinsdag 8 januari werd het SWOCC jaar afgetrapt met de totaal volgeboekte workshop contentmarketing. Een groep uitverkorenen – geen zorgen, een herhaling van deze populaire workshop staat alweer op de agenda – werd meegenomen in presentaties vanuit zowel de wetenschap als [...]
Wegens het grote succes vond op dinsdag 9 oktober de tweede workshop brand metrics plaats, tevens gehost door Validators. In een zonovergoten kas in Noord, uitkijkend over Amsterdam, met een enthousiast publiek werden zowel de theorie achter brand metrics als cases uit de praktijk [...]
Op 25 september vond het jaarlijkse SWOCC Symposium plaats in de Balie in Amsterdam. Het symposium is de wetenschaps-update voor de communicatiepraktijk met het idee dat er veel interessant onderzoek gepubliceerd wordt, maar dat dit onderzoek vaak niet de praktijk bereikt. In negen [...]
Vanuit de populariteit van de boekpresentatie over brand metrics – eind 2017 – ontstond het idee voor een kleinschalige sessie met ruimte voor concrete voorbeelden en individuele vraagstukken. Op een unieke, inspirerende plek – met een veelzijdig en enthousiast publiek [...]