rood boekje

Introducing COBRAs

Publicatiedatum: 04 | 11 | 2009
Delen:
Publicatie nummer:1

Door de zeer interactieve technologieën veranderen internetgebruikers steeds meer in actieve consumenten en producenten van merkgerelateerde content. Deze online merkgerelateerde activiteiten van consumenten, beter bekend als Consumer’s Online Brand-Related Activities (“COBRAs”), hebben aanzienlijk gevolgen voor bedrijven en merken waarover geschreven of gesproken wordt.

Om op een effectieve wijze op deze gevolgen in te spelen is een holistisch en empirisch begrip van de motieven van de consument noodzakelijk. Toch blijft dit begrip voor veel bedrijven nog lastig. Dit rapport levert daarom een belangrijke bijdrage aan het veld door 20 diepte-interviews te houden, met mensen die bij COBRAs betrokken zijn, over hun motivaties om dit te doen.

Bij het ontwikkelen van een continuum van drie COBRA-gebruikstypen (consuming, contributing, and creating), biedt dit rapport marketeers en merkmanagers waardevolle en praktische inzichten in consumentengedrag in een social media gedomineerd tijdperk.

Wil je meer lezen over de drie verschillende COBRA-gebruikstypen, bestel dan hieronder het rapport. Nog geen begunstiger? Klik hier voor de mogelijkheden.

Als begunstiger kun je de publicatie bestellen. Log in om de publicatie te bestellen.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.