Nieuws

SWOCC31 augustus 2011

15 jaar SWOCC: Merk & Organisatie

Blog Onno Maathuis

Onno Maathuis

SWOCC is jarig. Dit vieren we – samen met u – op 13 september met het Symposium 15 jaar SWOCC in de Rode Hoed in Amsterdam. Als opwarmertje voor deze bijeenkomst publiceren we in de drie weken voorafgaand aan het symposium een serie blogs, waarin drie SWOCC’ers hun visie schetsen op respectievelijk Merk & Mens, Merk & Organisatie en Merk & Communicatie, de drie expertisegebieden van SWOCC die ook tijdens het symposium centraal staan. Onno Maathuis, Positioneerder en bestuurslid van SWOCC, is de tweede in de serie. Hij blikt 15 jaar vooruit, de toekomst in, naar het jaar 2026. Hoe zien organisaties er dan uit? Hoe gaan ze om met medewerkers, consumenten, merken?

Lees verder

SWOCC24 augustus 2011

15 jaar SWOCC: Merk & Mens

Blog Edith Smit

Edith Smit

SWOCC is jarig. Dit vieren we – samen met u – op 13 september met het Symposium 15 jaar SWOCC in de Rode Hoed in Amsterdam. Als opwarmertje voor deze bijeenkomst publiceren we in de drie weken voorafgaand aan het symposium een serie blogs, waarin drie SWOCC’ers hun visie schetsen op respectievelijk Merk & Mens, Merk & Organisatie en Merk & Communicatie, de drie expertisegebieden van SWOCC die ook tijdens het symposium centraal staan. Edith Smit, bestuursvoorzitter van SWOCC, is de eerste in de serie. Ze observeert met verwondering de boeiende en groeiende relatie tussen merk en mens. Hoe komt het dat mensen steeds meer moeite doen voor een merk? Wat zijn hun motivaties, en wat levert het het merk op? Een blog dat de moeite waard is.

Lees verder

Leo van Sister9 augustus 2011

HELP, ik moet weer groeien!

Column Leo van Sister

Er is de laatste drie jaar veel veranderd, veel organisaties zijn flink afgeslankt in mankracht (dat heet eufemistisch ‘kostenreductie’) en in beschikbare middelen en hebben daardoor beduidend minder kunnen groeien.

Lees verder

Kim Cramer29 april 2011

Geven is het nieuwe nemen

Column Kim Cramer

Er is iets aan het veranderen. Ik droom ervan. Ik voel het. Ik zie het om me heen. En het is krachtig. Het is krachtig, omdat het van velen komt. Omdat het groeit. En omdat invloedrijke personen en organisaties eraan mee doen. Het concept?

Lees verder

Majorie Dijkstal25 februari 2011

Moeilijke merken

Column Majorie Dijkstal

Deelnemers aan de opleiding Merk Management waaraan ik doceer klagen ieder jaar weer dat ze zo vaak dezelfde succes cases te horen krijgen. Bijna iedere docent blijkt te verwijzen naar dezelfde merken als Apple, HEMA, Google, IKEA, Coca Cola, Disney et cetera.

Lees verder