Nieuws

Kim Cramer29 april 2011

Geven is het nieuwe nemen

Column Kim Cramer

Er is iets aan het veranderen. Ik droom ervan. Ik voel het. Ik zie het om me heen. En het is krachtig. Het is krachtig, omdat het van velen komt. Omdat het groeit. En omdat invloedrijke personen en organisaties eraan mee doen. Het concept?

Lees verder

Majorie Dijkstal25 februari 2011

Moeilijke merken

Column Majorie Dijkstal

Deelnemers aan de opleiding Merk Management waaraan ik doceer klagen ieder jaar weer dat ze zo vaak dezelfde succes cases te horen krijgen. Bijna iedere docent blijkt te verwijzen naar dezelfde merken als Apple, HEMA, Google, IKEA, Coca Cola, Disney et cetera.

Lees verder

Leo van Sister27 augustus 2010

Marketing aan het infuus?

Column Leo van Sister

De recessie heeft er bij veel bedrijven en hun marketing- en communicatieprofessionals stevig ingehakt. Nadat bedrijven en organisaties in 2008 en zeker in 2009 in de gaten kregen dat de consument de hand op de knip houdt (spaartegoeden waren nog nooit zo hoog) en dat ze beduidend minder kredieten van banken krijgen, zijn de marketing-, reclame- en opleidingsbudgetten voor 2010 flink gekort.

Lees verder