Column

René Repko30 oktober 2009

‘t Is de schuld van de marketing

Column René Repko

René Repko

“Marketing is de promotor van de wegwerpeconomie, van de verspillende economie. In dat vak leren we om al die mensen op een subtiele manier te verleiden, te belazeren… Misschien trap ik iemand op zijn ziel, maar die heeft het dan ook verdiend”, zo donderpreekte oud Rabo-topman en SER-voorzitter Herman Wijffels onlangs over mij en mijn collega-marketeers.

Lees verder

Peter Neijens28 augustus 2009

De academie dwaalt af

Column Peter Neijens

Is er een kloof tussen wetenschap en praktijk? Ja, dat denk ik wel. Zou die kloof kleiner moeten zijn? Natuurlijk! En zal die kloof kleiner worden? Hmm, ik hoop het, maar ik ben er helemaal niet gerust op.

Lees verder

Edith Smit30 januari 2009

Hengelen

Column Edith Smit

Edith Smit

Lufthansa stewardess Anita presenteert giechelend haar 1001 keer eerder vertoonde kunstje: Ausgang rechts, links, vorne, hinten, Sauerstoffmaske, Schwimmweste unter dem Sitz. Luisteren doe ik al jaren niet meer, maar de giechel blijft me toch bij. Geen idee waarom ze pret heeft. Lees verder

Alfred Levi26 november 2008

Uit de kast!

Column Alfred Levi

Alfred Levi

U zult het herkennen. Komt zo’n wit-grijs-rood bandje weer binnen. Even doorbladeren en keurig plaatsen naast die andere vergelijkbare bandjes in de boekenkast. Om in de loop van de tijd onregelmatig, maar tevreden, een blik te werpen op die uitdijende reeks. En als het volgende boekje binnenkomt plaatsen we het, na snel doorbladeren, met dezelfde routine ernaast.

Lees verder