Uit de pers

Contentmarketing: kwestie van juiste keuze maken

Over de 70e SWOCC-publicatie Doelstellingen behalen met contentmarketing is in meerdere media geschreven. Tijdschrift voor Marketing publiceerde een artikel van auteur Christine Liebrecht dat de belangrijkste conclusies uit het onderzoek bespreekt.

Bekijk meer

Webcare-mythes ontkracht

Aan de 69e SWOCC-publicatie Webcare: van experimenteren naar professionaliseren werd in diverse media aandacht besteed. Voor het tweede nummer van Communicatie NU schreven auteurs Lotte Willemsen en Guda van Noort een artikel waarin praktijkaannames over webcare worden ontkracht.

Bekijk meer

Zeven redenen waarom merken belangrijk zijn in b2b

Na verschijning van de 68e SWOCC-publicatien Merken in b2b, publiceerde Tijdschrift voor Marketing een artikel waarin duidelijk wordt waarom b2b-marketeers met hun merk aan de slag moeten.

Bekijk meer

Wat je moet weten voor je gaat meten

Naar aanleiding van SWOCC-publicatie 67 over impliciete meetmethoden, verscheen in Vakblad C een artikel over het impliciet pretesten van reclamecampagnes.

Bekijk meer

Van controle naar merkbeheer

Naar aanleiding van de SWOCC-publicatie Merkbeheer: het merkmanagement van morgen verscheen auteur Daan Muntinga diverse keren in de media. Hieronder een link naar het interview dat hij bij BNR gaf en een artikel dat in Tijdschrift voor Marketing verscheen.

Bekijk meer

‘Juist merk geeft ruimte voor experiment’

Managementteam.nl – Augustus 2014

Een interview met SWOCC-fellow Martin Kornberger verscheen bij Management Team. SWOCC-directeur Peeter Verlegh stelde hem een aantal vragen over de betekenis van merken en de invulling van branding.

Bekijk meer

‘Er moet een chief brand officer komen’

Naar aanleiding van de literatuurstudie die SWOCC-oprichter Giep Franzen verrichtte en de Organization Branding Day die SWOCC in dat kader organiseerde, verscheen er een interview met Giep in Tijdschrift voor Marketing.

Bekijk meer

De loyale consument

Naar aanleiding van de SWOCC-publicatie De loyale consument besteedden diverse media aandacht aan het onderwerp. Hieronder een selectie:

Bekijk meer

Waarden aan het werk

Naar aanleiding van de SWOCC-publicatie Waarden aan het werk publiceerde Communicatie een interview met één van de auteurs, Claartje ter Hoeven.

Bekijk meer

Merkmanagement in de toekomst

Als aftrap van het onderzoeksproject ‘Merkmanagement in de toekomst‘, organiseerde SWOCC op 28 oktober 2013 een debat. Vooraanstaande marketeers discussieerden over het onderwerp. In Tijdschrift voor Marketing verscheen een verslag van het debat.

Bekijk meer