Kennisbank

Welke identiteit stuurt het merkgedrag van consumenten op Facebook?

Blog Suzanne de Bakker

“Zijn jullie fan van merken op Facebook?” Deze vraag werd door mijn studenten Communicatiewetenschap tijdens de werkgroepbijeenkomst met een volmondig ‘ja’ beantwoord. Dit moet (social media) marketeers natuurlijk als muziek in de oren klinken. Het antwoord op de vervolgvraag: “Van welke merken zijn jullie dan fan?” zal de marketeers echter enige zorgen baren. Lees verder

Jongeren accepteren mobiele campagnes… onder hún voorwaarden

Blog Esther Rozendaal

Jongeren zijn onlosmakelijk verbonden met hun mobiele telefoon. Zij zien hun mobiel als een onmisbare tool om in contact te staan met hun vrienden, naar muziek te luisteren en te gamen. Waar ze ook naartoe gaan, wat ze ook doen, ze hebben hun telefoon bij zich. Door dit ‘always connected’ karakter bieden mobiele telefoons adverteerders de mogelijkheid om jongeren directer en persoonlijker te benaderen dan ooit te voren. Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC13 juni 2012

61 De jonge consument

Kinderen vormen een steeds aantrekkelijkere doelgroep voor marketeers, adverteerders en voorlichters. Maar behalve een aantrekkelijke doelgroep is het ook een bijzondere: kinderen zijn immers nog in ontwikkeling en hebben daardoor specifieke kenmerken en gevoeligheden. Bij het benaderen van de jonge consument moeten marketeers rekening houden met deze kwetsbaarheid.

Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC4 november 2009

1 Introducing COBRAs

A holistic exploration of motivations for brand-related social media use

Propelled by highly interactive technologies, internet users are increasingly becoming active consumers, contributors and producers of content on brands. Consumer’s Online Brand-Related Activities (“COBRAs”) have significant consequences for firms and brands.

Lees verder