Kennisbank

Het succes van B2B-samenwerkingen hangt af van de communicatie

Mary Hoogerbrugge

Communicatie_B2B

Het lijkt erop dat Apple weer een nieuwe B2B-samenwerking aangaat, dit keer met Hewlett Packard Enterprise (HPE). Om deze samenwerking te laten slagen, is communicatie essentieel. Communicatie maakt of breekt B2B-samenwerkingen. Zo blijkt de tevredenheid over de B2B-samenwerking af te nemen wanneer er te veel contactmomenten plaats vinden, met mogelijke ontbinding tot gevolg. Maar hoe kan je via communicatie de tevredenheid over de samenwerking dan wel positief beïnvloeden?  Lees verder

Gepersonaliseerde brand placement in digitale media

SWOCC Selectie 3

Stel je het volgende scenario voor: je struint het internet af op zoek naar een nieuw horloge. Je bezoekt verschillende websites, maar dan valt je oog op een Fossil horloge dat verkocht wordt bij Bol.com. Je klikt op het horloge om het na enkele minuten bekeken te hebben op je verlanglijstje te zetten. Later die dag besluit je een eBook te kopen via Bol.com. Je gebruikt de mogelijkheid om het eBook online in te kijken. De heldin in het verhaal draagt exact het Fossil horloge waar jij eerder die dag interesse in hebt getoond. Kan de benoeming van het horloge – waar je eerder je voorkeur voor aangaf – in de tekst ertoe leiden dat jij het eBook koopt? Lees verder

SWOCC23 november 2015

Van vrij toegankelijke naar betaalde online content

Diverse bedrijven die online content aanbieden in de vorm van muziek, video’s of tijdschriften en kranten), bekijken de mogelijkheden om consumenten te laten betalen voor content die voorheen vrij toegankelijk was. Het idee achter het gratis aanbieden van content, is dat het het aantal gebruikers vergroot waardoor de advertentie-inkomsten kunnen toenemen. Echter, uit onderzoek blijkt dat de meeste gebruikers nauwelijks aandacht besteden aan de advertenties rondom gratis content. Lees verder

SWOCC10 september 2015

De optimale mediamix bepaald door experience tracking

Marketeers staan altijd voor de uitdaging om bestedingen over verschillende touchpoints, oftewel communicatiemomenten, te verdelen. Om hier een keuze in te kunnen maken, is het belangrijk om te weten wat de relatieve impact is van verschillende touchpoints. Meestal wordt echter de impact van online en offline touchpoints (bijvoorbeeld tv-reclame, instore- advertising, (online) mond-tot-mondreclame) apart onderzocht en zijn data zeer gefragmenteerd. Dit artikel presenteert een manier om de relatieve impact van meerdere touchpoints op merkoverweging te kunnen begrijpen. Lees verder