Kennisbank

SWOCC Publicatie SWOCC25 juni 2019

77 Automated 1-2-1 Communication

SWOCC publicatie 77_chatbots

De overgang naar een digitale communicatieomgeving heeft de afgelopen tientallen jaren de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren drastisch veranderd. SWOCC publicatie 77 ‘Automated 1-2-1 Communication’ laat zien hoe merken strategisch gebruik kunnen maken van de conversational agents – zoals chatbots en virtuele assistenten. Het biedt communicatieprofessionals hulp bij de implementatie van geautomatiseerde 1-op-1 communicatie.  Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC20 april 2015

69 Webcare: van experimenteren naar professionaliseren

Tien jaar geleden had nog niemand gehoord van webcare. Anno 2015 heeft de meerderheid van de Nederlandse adverteerders webcare geïmplementeerd. Professionalisering, in de zin van een meer doelmatige inzet van webcare, wordt gezien als de volgende uitdaging. Deze SWOCC-publicatie levert hier een bijdrage aan door wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van webcare in kaart te brengen. Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC30 mei 2014

8 Branding the organization

De term ‘merken’ is lange tijd voornamelijk geassocieerd met consumentenproducten, en dan met name FMCG. Als gevolg daarvan heeft het lang geduurd voordat organisaties die actief zijn op andere gebieden zich realiseerden dat hun naam eigenlijk een merknaam is. Het ontbreekt dergelijke organisaties dan ook vaak aan een duidelijke visie op hun merk. Dit geldt ook voor academici die zich voornamelijk hebben gericht op consumentenmerken, en pas recentelijk interesse beginnen te tonen in een bredere, meer algemene visie op het merk. Lees verder

SWOCC Publicatie SWOCC13 juni 2012

61 De jonge consument

Kinderen vormen een steeds aantrekkelijkere doelgroep voor marketeers, adverteerders en voorlichters. Maar behalve een aantrekkelijke doelgroep is het ook een bijzondere: kinderen zijn immers nog in ontwikkeling en hebben daardoor specifieke kenmerken en gevoeligheden. Bij het benaderen van de jonge consument moeten marketeers rekening houden met deze kwetsbaarheid.

Lees verder