Evenement

Geplande evenementen

Publicatiedatum: 24 | 04 | 2020
Delen:

    Voor het komende jaar hebben we meerdere workshops, events en het jaarlijkse SWOCC Symposium op de planning staan. Bekijk in onderstaande lijst welke geplande evenementen voor jou (of jouw collega’s) relevant zijn en houd de website in de gaten, dan houden wij je op de hoogte van de manier waarop we de evenementen laten plaatsvinden.

    2024

    SWOCC Symposium op 28 februari 2024
    Tijdens deze jaarlijkse wetenschapsupdate voor de communicatiepraktijk delen talentvolle en vooraanstaande wetenschappers hun inzichten uit recent onderzoek op het gebied van merken, marketing en communicatie. Dit jaar staat de veranderende samenleving centraal en het merk in transitie. Wat voor invloed hebben de razendsnelle technologische ontwikkelingen voor merken en adverteerders? En hoe creëer je als merk in het huidige klimaat toegevoegde waarde met betekenis?

    Sportsponsoring (SWOCC Selectie 2023 Q4 lancering) op 11 april 2024
    Met de Olympische Spelen in Parijs en het EK Voetbal in Berlijn in het vooruitzicht belooft 2024 een mooi sportjaar te worden. En dan hebben we het nog niet eens over het nieuwe Formule 1-seizoen, alle Grand Slam-tennistoernooien en de Tour de France. Hoe kan je als communicatieprofessional inhaken op al deze sportevenementen? Sponsoruitingen zien we dagelijks om ons heen; bewust en onbewust. Maar aan welke knoppen moet je draaien om effectief te zijn? Tijdens dit SWOCC-event wordt je tijdens een inspirerende sessie bijgepraat op het gebied van sportsponsoring.

    Merkdenken (in samenwerking met Airborne) op 20 juni 2024

    Audio agency Airborne organiseert dit jaar in samenwerking met SWOCC de derde editie van het evenement ‘Merkdenken’ op 20 juni 2024. Vooruitstrevende marketeers nemen je mee in hun visie op merkstrategie en hoe ze hun merk tot leven brengen.

    Merkportfoliostrategieën op 9 juli 2024

    Hoe breid je je merkerextensie uit? En hoe bouw je aan een succesvol merkportfolio? Krijg antwoord op deze vragen tijdens een interactieve SWOCC workshop over merkexenties en merkportfolio. Een sterk organisatiemerk ontwikkelen, vraagt om een goede invulling van de portfoliostrategie: met hoeveel merken moet je de markt bedienen en hoe moeten deze merken zijn gepositioneerd?  Welke dilemma’s en vragen komen kijken bij merkportfoliomanagement en welke oplossingen kunnen hierbij hulp bieden? Dit zijn vragen die onder andere aan bod komen in de interactieve SWOCC sessie op 9 juli 2024 gegeven door Onno Maathuis (de Positioneerders) samen met gastsprekers uit de praktijk. Het event sluiten we af door ruim de tijd te nemen om in verschillende discussie-tafels jullie individuele situaties en uitdagingen te bespreken.

    Conversational AI op september 2024

    Hoe kunnen conversational agents het best vormgegeven worden om effectief te zijn in klantenservice, marketing en e-commerce? Tijdens dit SWOCC-event wordt je bijgepraat over de inzichten uit het nieuwste SWOCC-boekje. Dit evenement is voor merkprofessionals die willen weten welke factoren van een conversational agent bijdragen aan een positieve waardering van de klant over het chatgesprek, de chatbot én het merk. Deze bijeenkomst biedt handvatten voor zowel merken die al jarenlang een chatbotversie op hun website of sociale mediakanalen hebben staan, als aan professionals die aan het begin staan van chatbotontwikkeling en -integratie.

    Virtual Influencers op 21 november 2024

    Worden virtuele influencers de toekomst van influencer marketing? Tijdens dit SWOCC-evenement presenteren Zeph van Berlo en Priska Breves de inzichten uit hun SWOCC-onderzoek naar hoe virtuele influeners, zoals Lil Miquela en de Nederlandse Esther Olofsson, zich tot elkaar en tot menselijke influencers verhouden. Zo willen we onder andere weten of AI- en virtuele influencers net zo overtuigend worden gevonden als menselijke influencers. De resultaten van dit onderzoek zullen relevant zijn voor de praktijk, omdat ze meer inzicht geven in hoe influencer marketing verandert en wat de impact van en de aantrekkingskracht van het inzetten van AI- en virtuele influencers kunnen zijn.

     

    Volg SWOCC op LinkedIn of schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief om nooit een update over deze en toekomstige evenementen te missen. Je kunt je onderaan aanmelden voor de nieuwsbrief.

    Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.