Agenda

SWOCC15 januari 2020

Activiteiten 2020

SWOCC bestaat dit jaar 25 jaar en dat moet natuurlijk gevierd worden. Het jaar is gevuld met meerdere workshops, boekpresentaties en uiteraard weer een symposium in oktober. Bekijk in onderstaande lijst welke evenementen voor jou relevant zijn en blok ze gelijk in jouw agenda!

Februari

Interactieve workshop ‘Merkmedewerkers: de rollen in actie‘ door Joost Verhoeven op 24 februari 
Tijdens de interactieve workshop krijg je de kans om als professional in merk-, communicatie- of marketingmanagement te ervaren hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat in het contact met klanten. Hiernaast geeft Joost Verhoeven enkele key learnings weg die ervoor kunnen zorgen dat medewerkers het verschil maken in het klantcontact.

Maart
Geannuleerd: de workshop wordt verplaatst naar een nader te bepalen datum
Workshop Aandachtsmarketing door Klaas Weima, Peeter Verlegh & André Koster op 31 maart
Een workshop waarin Klaas Weima en Peeter Verlegh in gaan op de drivers van aandacht naar aanleiding van het boek Aandachtsmarketing. André Koster bespreekt de relatie tussen winnende Effie cases en verdiende aandacht.

Juni
Presentatie Promotie “Personalized communication” door Joanna Strycharz op 16 juni
Vragen die deze dag beantwoord zullen worden zijn: Wat zijn de voor- en nadelen van personalisatie voor de consument? Wat weten consumenten over personalisatie en draagt het bij aan hun attitude? Heeft kennis over technische kant van personalisatie invloed op consumentengedrag?

September
Boekpresentatie Publicatie “Het merk als mens” door Lotte Willemsen & Anne-Lise Kamphuis op 3 september
Tijdens deze presentatie zal antwoord gegeven worden op de vraag hoe merken menselijke eigenschappen zo kunnen toepassen dat de communicatie met de klant menselijk en betekenisvol is en blijft.

Oratie Guda van Noort op 30 september
Op 15 mei 2020 aanvaard Guda van Noort haar ambt als hoogleraar Persuasion & New Media Technologies en geeft ze haar oratie in de aula van de Universiteit van Amsterdam. In haar oratie besteedt zij aandacht aan hoe technologische ontwikkelingen de communicatie tussen consumenten en organisaties beïnvloeden, en welke uitdagingen dit met zich meebrengt voor merken, mensen en onderzoekers.

Oktober
Boekpresentatie Publicatie “Storytelling” door Komala Mazerant, Lotte Willemsen, Agaath Filkweert & Kim Stolk op 6 oktober
Storytelling is een veelgebruikte strategie, maar het ontbreekt vaak aan kennis en handvatten om de uitvoering in de praktijk vorm te geven. Tijdens deze presentatie zal daarom besproken worden hoe marketing- en communicatieprofessionals een effectief merkverhaal kunnen creëren.

November
Jaarlijks Symposium op 5 november
Een dag die geheel in het teken zal staan van recent wetenschappelijk onderzoek en de lancering van het vernieuwde SWOCC Modellenboek.

Boekpresentatie Publicatie “Augmented Reality” door Anne Roos Smink
Tijdens deze boekpresentatie zullen de mogelijkheden en meerwaarde van Augmented Reality voor merken worden besproken.