Lopend onderzoek

SWOCC13 juni 2018

Consumenten en geautomatiseerde een-op-een communicatie

Communicatie

Er vindt een revolutie plaats in de manier waarop merken kunnen communiceren met consumenten. De samenleving digitaliseert steeds sneller. Ontwikkelingen op het gebied van geautomatiseerde marketingactiviteiten, kunstmatige intelligentie, stemherkenning en machine learning volgen elkaar razendsnel op. Ook beschikken organisaties in toenemende mate over data van de customer journey van hun consumenten.  Lees verder

SWOCC7 juni 2018

Hoe medewerkers merken maken

merken

Merkmanagers hebben vrij veel inzicht in de manieren waarop communicatie bijdraagt aan merken en reputaties. Daarbij ligt de nadruk meestal op hetgeen organisaties zeggen, en is er doorgaans weinig aandacht voor hetgeen organisaties doen om hun merk te versterken. Toch is het gedrag van medewerkers misschien wel het belangrijkste wapen in het bouwen van een sterk merk. Voor consumenten vormt het daadwerkelijke gedrag van medewerkers een sterker bewijs van de waarde van het merk, dan de beloften die een merk doet in de media. Lees verder

SWOCC29 november 2017

Merkregie en bureaukeuze

Merkregie

Hoe manage je tegenwoordig nog je merk? De huidige manier van werken (klant centraal, agile) zorgt er bij veel organisaties voor dat de interne aansturing van het merk minder centraal plaatsvindt. Steeds meer verschillende afdelingen, teams en rollen komen in aanmerking met de klant. Hiernaast wordt er met meer verschillende bureaus samengewerkt. Verschillende externe partijen zijn betrokken bij de merkcommunicatie. Lees verder

SWOCC29 augustus 2017

Het merk als mens

M&M_2

Vandaag de dag wordt technologische transformatie gezien als een voorwaarde voor het succes van merkenDat is niet voor niets. Door verschillende digitale technologieën te integreren, zoals social, mobile, artificial intelligence en cloud, kunnen organisatieprocessen efficiënter ingericht worden, consumenten sneller bediend worden, en diepgaande klantinzichten gegenereerd worden. Daarmee is het mogelijk om producten en diensten te ontwikkelen die naadloos aansluiten op de behoeften van consumenten. Lees verder