nieuws item

VU-studente Lynn Epping wint SWOCC Scriptieprijs

Publicatiedatum: 18 | 06 | 2012
Delen:

SWOCC Scriptieprijs 2012Lynn Epping (23) is verkozen tot winnares van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De 23-jarige VU-studente deed onderzoek naar de effecten van pr-inspanningen rondom de BP oliecrisis. Het leverde haar 1.000 euro prijzengeld op. Ook zal de scriptie in het najaar worden uitgebracht als SWOCC-publicatie.

 

De jury noemde Eppings afstudeerwerk een “ambitieus en omvangrijk multimethodisch onderzoek met duidelijke wetenschappelijke en praktische relevantie”. Juryvoorzitter Peter Neijens: “Lynn is er goed in geslaagd diverse klassieke theorieën uit de  communicatiewetenschap toe te passen op pr en nieuws, maar ook op nieuwe media zoals Facebook en blogs.”

De Haarlemse Epping is inmiddels cum laude afgestudeerd, maar nog altijd actief bij de Vrije Universiteit. Op dit moment werkt zij mee aan een onderzoek naar de publieke opinie en verslaggeving in de nieuwsmedia over de aankomende parlementsverkiezingen. Ook begeleidt ze bachelor- en pre-masterstudenten bij het schrijven van hun thesissen.

Het is de tweede keer op rij dat SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) de wedstrijd organiseert. SWOCC-directeur Peeter Verlegh blikt tevreden terug: “Het eerste jaar hadden we nog 9 inzendingen, nu waren het er al 16. Bovendien was de spreiding opvallend: de scripties kwamen van zes verschillende universiteiten en de onderwerpen bestreken het gehele domein van SWOCC.”

Naast Lynn Epping waren ook Jim Krokké (Universiteit Twente) en Sanne Valkenburg (Universiteit van Amsterdam) genomineerd.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.