nieuws item

SWOCC Research Grant naar Hilde Voorveld

Publicatiedatum: 17 | 06 | 2015
Delen:

Hilde VoorveldDe SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject over mediaregie is toegekend aan Hilde Voorveld. Zij start in juni met haar onderzoek.

 

 

 

 

 

Het online mediaconsumptiegedrag is de afgelopen jaren sterk toegenomen en consumenten bepalen daarbij steeds meer zelf of en welke commerciële content zij zien. Het medialandschap is hiermee complexer geworden. Dit maakt het voor adverteerders moeilijker om gefundeerde mediakeuzes te maken.

Zijn paid, owned of earned media het meest geschikt om relaties te bouwen? Kan een YouTube-filmpje merkwaardering bewerkstelligen of is tv hiervoor meer geschikt? Vinden consumenten reclame op Facebook vooral irritant of dragen ze toch bij aan merkvoorkeur? Kortom, welke mediumtypen passen het beste bij welke communicatiedoelstellingen? Het project geeft antwoord op deze vraag door onder meer onderzoek te doen naar hoe consumenten commerciële content in verschillende (online) media beleven. Door middel van literatuuronderzoek en expertinterviews wordt tevens inzichtelijk gemaakt welke online en offline KPI’s het best bij welke doelstellingen en mediumtypen passen om de effectiviteit van communicatie te kunnen meten.

Het onderzoek loopt tot begin 2016.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.