nieuws item

Nieuw onderzoek: Creative Media Advertising

Publicatiedatum: 20 | 01 | 2016
Delen:

De SWOCC Research Grant voor het onderzoeksproject over Creative Media Advertising is toegekend aan Marijn Meijers, Jiska Eelen en Hilde Voorveld. Zij zijn in januari gestart met hun onderzoek.

Om op te vallen tussen de vele advertenties die mensen dagelijks te zien krijgen, worden er steeds creatievere manieren van adverteren bedacht. Hierbij kan worden gedacht aan media die op minder gangbare wijzen worden ingezet maar ook objecten (zoals parkbankjes, vliegtuigen, handdoeken) kunnen als medium dienen. Creative Media Advertising (CMA) probeert consumenten op een verrassende manier te bereiken en zo door de advertising clutter heen te breken.

Dit SWOCC-onderzoek geeft inzicht in de definitie en werking van CMA. Hierbij komt de verhouding tot meer traditionele vormen van adverteren aan bod en wordt duidelijk in welke gevallen CMA een effectief reclamemiddel is. Tot slot wordt er ruime aandacht besteed aan het gebruik van CMA in de praktijk door materiaal van reclamebureaus te analyseren.

Het onderzoek loopt tot najaar 2016.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.