Activiteiten

SWOCC31 januari 2017

Gepersonaliseerde marketingcommunicatie

In een digitale wereld waar toegang tot informatie groot is en consumenten non-stop geconfronteerd worden met (reclame)boodschappen, is het voor marketeers nog belangrijker geworden om relevante boodschappen te leveren. Personalisatie wordt steeds vaker ingezet om dit doel te bereiken. Hiervoor gebruiken marketeers persoonsgegevens. Strategieën die inmiddels alom bekend zijn, zijn gebruik van bijvoorbeeld socio-demografische inzichten […] Lees verder

SWOCC20 oktober 2016

Brand metrics

Vrijwel alles kan worden gemeten, en er wordt dan ook flink wat afgemeten in marketingland – dikwijls in real time. Als gevolg daarvan circuleren er in de praktijk steeds meer metrics. Marketeers kunnen kiezen uit enorm veel manieren om de gezondheid, prestaties en ontwikkeling van hun merken te meten. Lees verder

SWOCC20 september 2016

Over de SWOCC Scriptieprijs

De SWOCC Scriptieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de student die aan een Nederlandse universiteit de beste masterscriptie heeft geschreven binnen een van de onderzoeksgebieden van SWOCC: Merk & Mens, Merk & Organisatie of Merk & Communicatie. Aan de SWOCC Scriptieprijs is een geldbedrag verbonden van € 1.000. Daarnaast mag de scriptie worden gepresenteerd op het SWOCC Symposium. […] Lees verder

SWOCC25 augustus 2016

Corporate branding en consumenten

Corporate branding is gericht op het ontwikkelen van het organisatiemerk bij diverse stakeholders, waaronder consumenten. De relevantie van corporate branding is de laatste jaren sterk toegenomen en de verwachting is dat deze relevantie de komende jaren verder zal toenemen naarmate de samenleving transparanter wordt en de publieke opinie kritischer naar het gedrag van ondernemingen kijkt. In het huidige medialandschap – waar social media een integraal onderdeel van zijn geworden – kan corporate branding steeds minder een top-downstrategie zijn. Dit onderzoek bestudeert corporate branding vanuit deze tijdgeest, waarin consumenten en organisaties continu met elkaar in interactie zijn. Lees verder